Η επιχειρηματικότητα αποτελεί τον κυριότερο άξονα ανάκαμψης της οικονομίας, ιδιαιτέρα στην σημερινή εποχή λόγω της οικονομικής ύφεσης που διέρχεται η χώρα μας. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αρχικά παρουσιάζεται η έννοια της επιχειρηματικότητας, ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί άγγελοι ,γίνεται αναφορά στα είδη επιχειρηματικότητας και τα κίνητρα της διαδικασία του επιχειρείν, και οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιχειρηματικότητα. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στους διάφορους ορισμούς και τα είδη της καινοτομίας καθώς και η επίδραση τους στην επιχειρησιακή λειτουργία. Επίσης γίνεται αναφορά στο πώς συνδέονται οι έννοιες της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας στην οικονομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων. Ακολουθεί η παρουσίαση της έννοιας της νεανικής επιχειρηματικότητας, οι Θυρίδες Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Υπουργείου Παιδείας και ο ρόλος της παιδείας στην επιχειρηματικότητα. Στη συνέχεια, κάνουμε μία εκτενή αναφορά στην έννοια της καινοτομίας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς και στην έννοια της «επιχειρηματικής ευκαιρίας». Διαπιστώνεται η « αναγκαιότητα σύνδεσης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την «επιχειρηματικότητα» καθώς και η εξοικείωση των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την έννοια της καινοτομίας. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται οι φορείς και τα προγράμματα για τη νεανική επιχειρηματικότητα και οι εικονικές επιχειρήσεις μαθητών σχολείων που πήραν μέρος σε προγράμματα .
The entrepreneurship is the main axis of economic recovery, especially in today's age because of the economic recession the country is undergoing μας. This task is to investigate theoretically the entrepreneurship and innovation, as well as the various theoretical approaches and their application in the proper manner at a practical level in education. Originally presented the concept of entrepreneurship, what are business angels, refers to the types of entrepreneurship and the motives of the entrepreneurialsm, and the factors influencing entrepreneurship. Then reference is made to various definitions of innovation and the types of innovation. Also the effect of the enterprise, the main characteristics of the innovation and how important it is for the firms. Subsequent reference is made to how are innovation and entrepreneurship in businesses and competition between companies. Following the presentation of the concept of Youth Entrepreneurship , The Gates Youth Entrepreneurship of the Ministry of Education and the role of education in entrepreneurship. Then, we have an extensive reference to the concept of innovation in educational institutions as well as the concept of "business opportunity". The connection of educational institutions and entrepreneurship is indisputable and how the concept of innovation may affect this connection. The second part of the bodies and programs for young entrepreneurship and virtual enterprises pupils in schools which took part in programs.