Περίληψη:
Είναι γεγονός ότι ο αριθμός των γυναικών εκπαιδευτικών στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι σημαντικά υψηλότερος συγκριτικά με των αντρών, σε αντίθεση όμως με την πλειοψηφική τους υπεροχή, υποεκπροσωπούνται στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Στην παρούσα ερευνητική εργασία διερευνάται το κατά πόσο υφίσταται το φαινόμενο της «γυάλινης οροφής» στην διοίκηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση και διερεύνηση των αιτιών καθώς και των παραγόντων που ευθύνονται για την χαμηλή συμμετοχή των γυναικών στη διοίκηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παίρνοντας ως παράδειγμα το Νομό Σερρών. Τα δεδομένα που τελικά εξάγονται βασίζονται αρχικά στη βιβλιογραφική αναφορά και στην συνέχεια στην έρευνα. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2017-2018, χρησιμοποιώντας ως μεθοδολογικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο το οποίο χορηγήθηκε στους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των Δημοτικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Σερρών. Το ερωτηματολόγιο ήταν δομημένο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Ως συνέχεια της παράθεσης του θεωρητικού πλαισίου ακολουθεί η ανάλυση καθώς και η ερμηνεία των δεδομένων με σκοπό να διεξαχθούν τα αποτελέσματα και να τεθούν προβληματισμοί για επόμενες έρευνες.