Περίληψη:
Η συµπεριφορά του καταναλωτή στον τουρισµό είναι κυρίαρχο εργαλείο για τον σχεδιασµό νέων αποδοτικών µοντέλων τουρισµού και προώθησης τουριστικών προορισµών. Οι επιλογές των τουριστών σύµφωνα µε τη διεθνή έρευνα εξαρτώνται τόσο από ψυχογενείς όσο και από οικονοµικούς παράγοντες, ενώ µεγάλη στροφή παρατηρείται από τον µαζικό τουρισµό στον τουρισµό της εµπειρίας. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να σκιαγραφήσει την καταναλωτική συµπεριφορά των Ελλήνων τουριστών και να καταγράψει την τάση για βιώσιµη τουριστική ανάπτυξη. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκε ηλεκτρονικό ερωτηµατολόγιο που µοιράστηκε µέσω ηλεκτρονικού ταχυδροµείου και µέσων κοινωνικής δικτύωσης σε δείγµα ευκολίας του συνολικού πληθυσµού. Τα αποτελέσµατα καταδεικνύουν ότι οι αποφάσεις των τουριστών εξαρτώνται κυρίως από την οικονοµική τους κατάσταση, ενώ ο κοινωνικός τους περίγυρος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους επηρεάζουν επίσης τις τελικές επιλογές τους.