Περίληψη:
Στο θεωρητικό μέρος γίνεται μία προσπάθεια καταγραφής, σύμφωνα με την πρόσφατη Ελληνική βιβλιογραφία, των χαρακτηριστικών που θα είχε ένας εκπαιδευτικός, ο οποίος θα μπορούσε να κριθεί ως «καλός και αποτελεσματικός».
Εν συνεχεία γίνεται μία προσπάθεια μελέτης των αντιλήψεων των φοιτητών του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕΙ του ΤΕΙ ΚΜ σχετικά με τα χαρακτηριστικά του «καλού και αποτελεσματικού» εκπαιδευτικού.
Ακλουθούν τα ερευνητικά συμπεράσματα της έρευνας και γίνεται μία πρόταση επέκτασης της παραπάνω έρευνας, ως προς τα εξής σκέλη:
i. Ποιες είναι οι αντιλήψεις - στάσεις των Ελλήνων φοιτητών ΤΕΙ απέναντι στις διδακτικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία των διαφόρων μαθημάτων.
ii. Ποιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων φοιτητών ΤΕΙ σχετικά με την χρησιμότητα των διαφόρων επιστημών στην καθημερινή ζωή τους και σχετικά με την διασύνδεση των διαφόρων επιστημών.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εν λόγω πτυχιακής εργασίας, με τίτλο αυτού «Αποτελεσματικό ανώτατο ίδρυμα και αποτελεσματικός εκπαιδευτικός», αναλύονται τόσα τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ιδρύματος αλλά και η σχέση του με τον αποτελεσματικό εκπαιδευτικό. Ακολουθούν τα επιμέρους χαρακτηριστικά του «καλού και μεταδοτικού» εκπαιδευτικού.
Το δεύτερο κεφάλαιο, που φέρει τον τίτλο «Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας» ασχολείται με τη δομή, την οργάνωση και στα στοιχεία που διέπουν μία εκπαιδευτική έρευνα. Γίνεται λόγος για παράγοντες και λάθη που μειώνουν την αξιοπιστία μιας έρευνας.
Ακολουθεί το τρίτο κεφάλαιο «Ερευνητική μεθοδολογία διεξαχθείσας έρευνας» στο οποίο αναλύεται ο τρόπος υλοποίησης της έρευνας καθώς επίσης ο σκοπός και οι ερευνητικές υποθέσεις της.
Συγκεκριμένα, ως σκοπός της διεξαχθείσας έρευνας τέθηκε η διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών για τα χαρακτηριστικά του «καλού και αποτελεσματικού» εκπαιδευτικού ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης και αφορά τις παρακάτω παραμέτρους:
• Χαρακτηριστικά προσωπικότητας εκπαιδευτικού
• Μαθησιακό περιβάλλον της αίθουσας
• Ανάπτυξη στρατηγικών διδασκαλίας
• Αξιοποίηση της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία
• Αξιολόγηση επιτυχίας μαθησιακής διαδικασίας - ανατροφοδότηση
Οι δε ερευνητικές υποθέσεις της εν λόγω έρευνας είναι οι ακόλουθες δύο:
• Αν οι απαντήσεις των ερωτηθέντων εξαρτιούνται από το φύλο.
• Αν οι απαντήσεις των ερωτηθέντων εξαρτιούνται από το έτος σπουδών.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας πτυχιακής εργασίας, με τίτλο αυτού «Ανάλυση αποτελεσμάτων διεξαχθείσας έρευνας», αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας.
Η πτυχιακή εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα, τη βιβλιογραφία και τα σχετικά παραρτήματα τα οποία συμπληρώνουν και αποσαφηνίζουν αρκετά δεδομένα της.