Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονείται στα πλαίσια της τετραετούς υποχρεωτικής φοίτησης στο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών του τεχνολογικού ιδρύματος κεντρικής Μακεδονίας και αποτελεί το επιστέγασμα αυτής. Στόχος της πτυχιακής είναι η μελέτη και η παρουσίαση των σύγχρονων μεθόδων λειτουργίας και ελέγχου των ηλεκτροκινητήρων και των γεννητριών αντίστοιχα.
Στο πρώτο και δεύτερο κεφάλαιο μελετώνται οι βασικές αρχές λειτουργίας των σύγχρονων ηλεκτρικών μηχανών, η δομή, τα χαρακτηριστικά που διαθέτουν καθώς και οι εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή και στην βιομηχανία αντίστοιχα.
Το τρίτο κεφάλαιο ασχολείται με την ανάλυση των σύγχρονων γεννητριών όσον αφορά τις βασικές αρχές λειτουργίας τους, τη δομή και τις εξισώσεις ισχύος.
Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τον παραλληλισμό των σύγχρονων γεννητριών, τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επίτευξή του, την ανάλυση της διαδικασίας του παραλληλισμού καθώς και τις εξισώσεις συχνότητας-ισχύος και τάσης-άεργος ισχύος. Τέλος το κεφάλαιο κλείνει με αναφορά στην λειτουργία των σύγχρονων γεννητριών παράλληλα με μεγάλα συστήματα ισχύος.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μία παρουσίαση των σύγχρονων κινητήρων και έπειτα από μία περιγραφή των βασικών αρχών λειτουργίας τους, αναλύονται οι μέθοδοι με τους οποίους γίνεται η εκκίνηση των σύγχρονων κινητήρων. Τέλος το κεφάλαιο κλείνει με την εφαρμογή και την συμβολή των σύγχρονων κινητήρων στη βιομηχανία.
The present final work is worked out in the frames of four-year obligatory study in the department of mechanical engineers of technological institution of central Macedonia and constitutes the crowing of this. Objective of final is the study and the presentation of modern methods of operation and control of engines and generators respectively.
In the first and second chapter are studied the basic beginnings of operation of modern electric machines, the structure, the characteristics that allocate as well as their applications in the daily life and in the industry respectively.
The third chapter deals with the analysis of modern generators with regard to their basic beginnings of operation, the structure and the equations of force.
In the fourth chapter we talk about the parallelism of modern generators, the conditions required to achieve this, the analysis of the parallelism process and the frequency-power and voltage-reactive power equations. Finally, the chapter closes with reference to the operation of modern generators alongside large power systems.
In the fifth chapter becomes a presentation of modern engines and then from a description of their basic beginnings of operation, are being analyzed the methods with which becomes the departure of modern engines. Finally the third chapter closes with the application and the contribution of modern engines in the industry.