Περίληψη:
Η εργασία διαπραγματεύεται τις αρχές οργάνωσης και διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων. Μετά τις πρώτες έννοιες, χαρακτηριστικά και αναλύσεις για θέματα του τουρισμού, η διαπραγμάτευση προχωράει στον συγκεκριμένο κλάδο της οργάνωσης και διοίκησης ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Τέλος έχουμε την εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου για την ίδρυση ενός ξενοδοχείου στο Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής.
Η εργασία είναι δομημένη σε πέντε κεφάλαια. Συγκεκριμένα στο πρώτο κεφάλαιο, εξετάζεται ο τουρισμός ως έννοια, ως πηγή εκμετάλλευσης και σημασίας για την οικονομία. Αναφέρονται τα χαρακτηριστικά, οι παράγοντες και οι κατηγορίες στις οποίες διαχωρίζεται ο τουρισμός.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια πιο συγκεκριμένη αναφορά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αναλύοντας τα χαρακτηριστικά τους, τα είδη, τις δυνατότητες, όπως βέβαια τις μεθόδους εκμετάλλευσης και φυσικά τους στόχους τους.
Προχωρώντας στο τρίτο κεφάλαιο βλέπουμε πως γίνεται μια γενική αλλά και ειδική αναφορά στην οργάνωση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων τονίζοντας τα τμήματα που διαθέτει μία μονάδα αλλά και την οικονομική της οργάνωση, λεγόμενη ξενοδοχειακή οικονομική.
Στο τέταρτο κεφάλαιο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο marketing των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και αναλύεται διεξοδικά η μέθοδος των 4Π(p).
Στο πέμπτο κεφάλαιο επιχειρείται η εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου για την ίδρυση ενός ξενοδοχείου στα όρια του Νέου Μαρμαρά Χαλκιδικής. Πέραν των στοιχείων της νέας επιχείρησης γίνεται λεπτομερής οικονομική ανάλυση του επιχειρήματος.
Ακολουθούν ο επίλογος και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την συγγραφή αυτής της εργασίας και τα οποία παρατίθενται αναλυτικά.