Περίληψη:
Η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας είναι ίσως από τα πιο σύνθετα θέματα για διερεύνηση, λόγω της φύσης του ερωτήματος, μιας και κάθε άνθρωπος – ασθενής έχει διαφορετικά κριτήρια ικανοποίησης. Πλέον η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί έναν πολύ σημαντικό δείκτη –αν όχι το σημαντικότερο- για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας στις πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες μονάδες υγείας. Για το λόγο αυτό στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται και αναλύονται οι τύποι των συστημάτων υγείας και οι δομές τους, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο μελετάται ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης στο Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Υγείας αλλά και στην υγεία του κοινωνικού συνόλου. Επιλογικά, στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους η μέτρηση ικανοποίησης των ασθενών κατέχει βαρυσήμαντη θέση στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υγειονομικών υπηρεσιών. Στο πέμπτο κεφάλαιο διενεργείται σχετική έρευνα, ώστε να διερευνηθεί ο βαθμός ικανοποίησης από τις υπηρεσίες υγείας που παρέχονται στη κλινική «Υγείας Μέλαθρον». Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 105 ασθενείς που επισκέφτηκαν τη συγκεκριμένη κλινική για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών. Το δείγμα επιλέχτηκε τυχαία από τη 1η Φεβρουαρίου 2017 έως τη 10η Μαρτίου. Η έρευνα έγινε με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι ασθενείς είναι ικανοποιημένοι από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και ότι το ποσοστό δυσαρέσκειας είναι σχετικά μικρό. Το τελευταίο μπορεί να έχει άμεση σχέση με το μεγάλο όγκο των ασθενών που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη κλινική.