Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της χρήσης του διαδικτύου στην πληροφόρηση και επιλογή τουριστικών υπηρεσιών. Εκτός από την βιβλιογραφική επισκόπηση, διεξάγεται εμπειρική έρευνα σε δείγμα καταναλωτών-τουριστών, ώστε να προκύψουν συμπεράσματα σχετικά με το αν και κατά πόσο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, όταν αναζητούν τουριστικά προϊόντα/υπηρεσίες. Για το λόγο αυτό, εξάγονται οι κατάλληλες ερωτήσεις, οργανώνονται, καταγράφονται και δομούν το ερωτηματολόγιο της έρευνας, το οποίο συμπληρώνεται ηλεκτρονικά (Φόρμες του Google Drive), από τους ίδιους τους συμμετέχοντες της έρευνας. Έτσι, εφαρμόστηκε η μέθοδος συλλογής πρωτογενών στοιχείων και σχεδιάστηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο ια την συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων, το οποίοι απαντήθηκε από 225 καταναλωτές-τουρίστες μέσω του κοινωνικού μέσου δικτύωσης Facebook. Ο χρόνος διεξαγωγής της έρευνας ήταν δύο μήνες (Μάιος-Ιούνιος 2017). Από τα αποτελέσματα, ο βασικότερος λόγος για τον οποίο οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν το internet στην καθημερινότητά τους, είναι η ψυχαγωγία και η διασκέδαση, η αναζήτηση πληροφοριών και η ενημέρωση. Ο κύριος λόγος που επιλέγουν το internet για τέτοιου είδους κρατήσεις είναι η πρόσβαση που μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή, αλλά κι επειδή υπάρχουν περισσότερες επιλογές σε λιγότερο χρόνο. Επίσης, η πιστωτική κάρτα είναι το συχνότερο και ασφαλέστερο μέσο πληρωμής των διαδικτυακών αγορών/κρατήσεων και ακολουθούν η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και η πληρωμή με Pay Pal. Σχεδόν το σύνολο του δείγματος απάντησε ότι υπάρχουν διαφορές στις τιμές, ανάμεσα στα site και στις κρατήσεις από τα τουριστικά γραφεία/ξενοδοχεία και ανεπιφύλακτα θα πρότεινε σε κάποιον να πραγματοποιήσει αγορά/κράτηση τουριστικών υπηρεσιών με αυτό τον τρόπο, καθώς πιστεύει ότι στο μέλλον όλες οι τουριστικές υπηρεσίες θα παρέχονται μέσω internet.