Περίληψη:
Στα πλαίσια της παρούσας πτυχιακής εργασίας έγινε προσπάθεια να εντοπιστούν τυχόν διαφορές που υπάρχουν στους λόγους χρήσης, στη συχνότητα χρήσης αλλά και στο κοινωνικό μέγεθος στο Facebook ανάμεσα στα δύο φύλα. Πιο αναλυτικά η συγκεκριμένε έρευνα εξετάζει τρία ερευνητικά ερωτήματα. Το πρώτο ερευνητικό ερώτημα αφορά στο να διαπιστωθεί το αν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σχετικά με τους λόγους για τους οποίους χρησιμοποιούν το Facebook, και αν υπάρχουν, τότε να οριοθετηθούν. Το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα εξετάζει το αν τα δύο φύλα χρησιμοποιούν με την ίδια συχνότητα το Facebook και αν όχι για ποιους λόγους υπάρχει διαφορά. Τέλος, το τρίτο ερευνητικό ερώτημα εξετάζει το αν υπάρχει διαφορά στο μέγεθος του κοινωνικού δικτύου στο Facebook ανάμεσα στα δύο φύλα, και αν ναι ποιο είναι το μέγεθος της διαφοράς αυτής.
Αρχικά, υλοποιήθηκε θεωρητική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν πως: α) υπάρχουν 3 βασικοί λόγοι χρήσης του Facebook (η επικοινωνία, η διασκέδαση και η μόδα), β) η χρήση του είναι πολύ συχνή από τους χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο, και γ) το μέγεθος του κοινωνικού δικτύου ανάμεσα στα δύο φύλα δεν διαφέρει σε σημαντικό βαθμό.
Για την απάντηση των παραπάνω 3 ερευνητικών ερωτημάτων της παρούσας μελέτης πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας που διεξήχθη αποτελείται από 117 συμμετέχοντες, οι οποίοι προέρχονται από τρεις περιοχές της Ελλάδος: Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κάρπαθο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, η απάντηση στο πρώτο ερευνητικό ερώτημα της μελέτης είναι ότι δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σχετικά με τους λόγους χρήσης του Facebook. Για το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα τα αποτελέσματα έδειξαν ξανά ότι δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σχετικά με την συχνότητα χρήσης του Facebook. Τέλος, και για το τρίτο ερευνητικό ερώτημα, η ανάλυση των δεδομένων οδήγησε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σχετικά με το μέγεθος του κοινωνικού τους δικτύου στο Facebook.