Περίληψη:
Η εργασία διαπραγματεύεται όσα ισχύουν για το «εμπορικό σήμα» (brand) και την επιρροή του στην καταναλωτική συμπεριφορά παραθέτοντας και διερευνώντας, όσον είναι δυνατόν στα πλαίσιά της, τα βασικότερα θέματα που αφορούν το σήμα και τις λειτουργίες του. Αναφέρεται στην ιστορική εξέλιξή του στην Ελλάδα και διεθνώς και στις διάφορες μορφές και χρήσεις του. Παρουσιάζονται και επεξηγούνται, με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι σημαντικότεροι κανόνες που ισχύουν για το σήμα στην ελληνική επικράτεια, οι διεθνείς κανόνες που θεσπίστηκαν με διακρατικές συμβάσεις, καθώς και οι κανόνες που θεσπίσθηκαν απ’ τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ισχύουν σ’ όλα τα κράτη μέλη της. Παρατίθενται ορισμένα ειδικά πειράματα δια των οποίων διερευνάται η επιρροή του σήματος στην καταναλωτική συμπεριφορά και αναλύονται τα αποτελέσματα από την πραγματοποίηση μιας δημοσκοπικής έρευνας, μέσω ερωτηματολογίου, με σκοπό την κατάδειξη της σημαντικότητας του σήματος.