Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί αντικείμενο μελέτης της εγχώριας αγοράς οίνου με τη βοήθεια χρηματοοικονομικής ανάλυσης με χρήση αριθμοδεικτών. Η χρηματοοικονομική ανάλυση μιας εταιρείας αποτελεί σημαντικό παράγοντα καθώς μέσω αυτής προκύπτουν σημαντικά στοιχεία τα οποία βοηθούν τα στελέχη να πάρουν σοβαρές αποφάσεις αλλά και τρίτα μέρη που ενδιαφέρονται για τα οικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας όπως είναι οι επενδυτές, οι μέτοχοι της εταιρίας, οι πιστωτές, οι Τράπεζες, οι δημόσιες υπηρεσίες και οι σπουδαστές οικονομικών σχολών.
Στα πλαίσια ανάπτυξης της εργασίας δόθηκε μία περιληπτική παρουσίαση του σκοπού και της χρησιμότητας της ανάλυσης σε μια εταιρεία. Αναφέρθηκαν οι κατηγορίες της ανάλυσης αν πρόκειται για εσωτερική ή εξωτερική όπως και οι μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον ακριβή υπολογισμό.
Στο δεύτερο κεφάλαιο έγινε πλήρης περιγραφή και καταγραφή των αριθμοδεικτών αλλά και των ορισμών αυτών και τι αποτελέσματα προκύπτουν από τον υπολογισμό του κάθε αριθμοδείκτη. Ώστε να βοηθήσουν τα στελέχη να διεξάγουν συμπεράσματα για την πορεία της εταιρείας.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο κλάδος της οινοποιίας και οι σχέση του με την οικονομία, καθώς επίσης γίνεται και παρουσίαση δύο μεγάλων εταιρειών της εγχώριας αγοράς της Μαλαματίνα και της Τσάνταλη με τη βοήθεια των αριθμοδεικτών υπολογίστηκε η οικονομική πορεία της κάθε μίας κατά τα έτη 2007 έως 2013.
This project is under consideration of the domestic wine market with the help of financial analysis using ratios. The financial analysis of a company is an important factor as well through this result important elements which help managers to take serious decisions and third parties interested in the economics of a company such as investors, shareholders of the company, creditors, banks , public services and students of economic schools.
As part of the development work was given a brief presentation of the purpose and usefulness of the analysis in a company. They reported the analysis classes if it is inside or outside as well as the methods that can be used to accurately calculate.
The second chapter was full description and registration ratios and the definitions and what results are obtained from the calculation of each index number. To help managers carry out conclusions on the progress of the company.
In the wine industry presents the third chapter and the relationship with the economy, as well as possible and presentation of two great companies of its domestic market Malamatina and Tsantali using the ratios calculated the financial performance of each of the years 2007-2013 .