Αξιολόγηση της απόδοσης μαθητών Β-θμιας εκπαίδευσης από την χρήση τεχνικών ασύγχρονης εκπαίδευσης στο μάθημα Σχέδιο

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Τσιμπίρης, Αλκιβιάδης
dc.contributor.author Γκιουγκή, Ιωάννα Π.
dc.date.accessioned 2017-12-18T16:52:27Z
dc.date.available 2017-12-18T16:52:27Z
dc.date.issued 2017-12
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/3349
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Έναυσμα της παρούσης εργασίας αποτέλεσαν οι αδυναμίες που παρουσιάζονται και δυσχεραίνουν τη διδασκαλία του μαθήματος του Σχεδίου στην Β/θμια Εκπ/ση. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε συνέβαλε στον εντοπισμό των σημαντικότερων «ελλείψεων» ανά κατηγορία και είδος γνωστικού αντικειμένου, ενώ έδωσε τη δυνατότητα να μορφοποιηθούν απόψεις για τον τρόπο με τον οποίο είναι δυνατόν να εκλείψουν. Για την επίτευξη των παραπάνω σε αρχικό στάδιο πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική αναζήτηση, μελέτη και παρουσίαση απόψεων ερευνητών και ειδικών. Ερευνήθηκαν υπάρχουσες πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, όπως και οι διαθέσιμες τεχνολογίες. Αναζητήθηκε, συγκεντρώθηκε, αναπτύχτηκε και οργανώθηκε το εκπαιδευτικό υλικό στις θεματικές ενότητες, τις οποίες δημιουργήσαμε στην πλατφόρμα eclass αμέσως μετά την εγκατάσταση και παραμετροποίηση της. Στη συνέχεια συντάχθηκε Ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, γνώσεων και στατιστικών στοιχείων των μαθητών, πριν την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Βάσει των στατιστικών αποτελεσμάτων του παραπάνω διαγνωστικού test δημιουργήσαμε τις γραμμές μάθησης και η πλατφόρμα ήταν έτοιμη για την διάθεσή της σε μια ομάδα μαθητών. Τέλος συντάχθηκε εκ νέου Ερωτηματολόγιο, μετά το πέρας της διαδικασίας, καταγραφής των στάσεων και απόψεων των μαθητών για τη μαθησιακή εμπειρία, της 5-βάθμιας κλίμακας Likert και ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές και σχολιασμός των ενεργειών τους. Επίσης πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών για την εξαγωγή των ευρημάτων μας. Οι πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης δίνουν τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό, από απόσταση και σε μη πραγματικό χρόνο, να διεξαγάγει το μάθημα, αλλά και να εκμεταλλευτεί την τεχνολογία των υπολογιστών για την παροχή εξελιγμένων εργαλείων εκπαίδευσης. Μπορεί να έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε, αλλά η παιδαγωγική έρευνα για την αξιολόγηση των νέων δυνατοτήτων στην εκπαίδευση, θα μας προετοιμάσει για τη νέα εποχή ή τουλάχιστον θα μας ωθήσει στο να δοκιμάσουμε νέους τρόπους διδασκαλίας πέρα από τα στενά όρια της αίθουσας. Το σίγουρο είναι πως οι μαθητές, οι αυριανοί πολίτες ενός ραγδαία εξελισσόμενου τεχνολογικού κόσμου, θα είναι σημαντικά ωφελημένοι από την ενασχόλησή τους/την τριβή τους με τις νέες τεχνολογίες που παρέχει ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας, η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Η διδάσκουσα με την εμβάθυνση στις τεχνολογίες, που χρησιμοποιούνται στις πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης ανοικτού κώδικα και την εξοικείωση της σε τεχνικά θέματα εγκατάστασης, παραμετροποίησης και διαχείρισης μίας Πλατφόρμας Ασύγχρονης Εκπαίδευσης θα είναι επίσης ωφελημένη. Τέλος και για το ίδιο το τμήμα υπάρχει όφελος από την ενίσχυση του κομβικού του ρόλου στην τοπική κοινωνία, με τη δυνατότητα άμεσης διάθεσης της Πλατφόρμας Ασύγχρονης Εκπαίδευσης στην Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για το μάθημα του «Σχεδίου» για χρήση του από όλα τα σχολεία, από εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά, συνεισφέροντας έτσι στη βελτίωση της εκπαίδευσης. el
dc.description.abstract The thesis to follow has been the result of the weaknesses that are encountered and make it difficult to teach the lesson of "Design Drawings" in high schools. The research carried out has helped to identify the most important "drawbacks" both in category and type of the cognitive object, while it has also formulated the views on how they can be eliminated In order to achieve what was mentioned above, a bibliographic research, study presentation of the views of the researchers and specialists was carried out. Existing asynchronous e-learning platforms have been tested, as well as the available technologies. The educational material has been searched, gathered, developed and organized in the thematic sections that we created in the e-class platform immediately after it was installed and customized. Whereupon a questionnaire was prepared with closed-type questions regarding the knowledge and statistics of the students, before the process of e-learning. Based on the statistical results of the above diagnostic test, we created the learning lines and the platform was ready to be available to a group of students. Finally, a new questionnaire was formed as soon as the process, was completed recording the attitudes and opinions of the students about the learning experience with the 5-level Liker's scale, followed by discussion with the students and annotation of their actions. Moreover, a statistical analysis of the students' answers was carried out so as to extract our findings. Asynchronous education platforms not only allow the teacher from a distance and in an unrealistic/different time, to give a lesson, but also take advantage of computer technology in order to provide sophisticated training tools. We may still have a long way to go, but the educational research to evaluate the new opportunities in learning will prepare us for the new era or at least will prompt us to try new ways of teaching beyond the narrow limits of the classroom. It is certain that students, tomorrow's citizens of a rapidly evolving technological world, will greatly benefit from their engagement/interaction with the new technologies provided by the particular teaching method, asynchronous distance learning. The teacher by developing the technologies used in open code asynchronous education platforms and familiarizing himself with technical issues of installation, configuration and management of an Asynchronous Education Platform, will also benefit. Finally, for the department itself, there is also the benefit of strengthening its key role in the local community, with the possibility of direct distribution of the Asynchronous Education Platform from the Secondary Education Department of Serres to be used for the "Design Drawings" by all schools, teachers, parents and children, thus contributing to improve education in general. en
dc.format.extent 179 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ el
dc.subject TEICM::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ el
dc.subject ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ el
dc.subject.ddc 371.358 el
dc.title Αξιολόγηση της απόδοσης μαθητών Β-θμιας εκπαίδευσης από την χρήση τεχνικών ασύγχρονης εκπαίδευσης στο μάθημα Σχέδιο el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
dc.contributor.master ΠΜΣ "ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ" el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Ασύγχρονη εκπαίδευση el
dc.subject.keyword Εκπαιδευτικά προγράμματα el
dc.subject.keyword Απομακρυσμένη εκπαίδευση el
dc.subject.keyword Αξιολόγηση απόδοσης el
dc.subject.keyword Δευτεροβάθμια εκπαίδευση el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές