Στη σύγχρονη εποχή η διοίκηση και αναδιοργάνωση επιχειρηματικών διαδικασιών γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική στον επιχειρηματικό, δημόσιο και εκπαιδευτικό χώρο. Έχει μελετηθεί από πολλούς μελετητές και υπάρχουν χιλιάδες έρευνες σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα. Ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης είναι ζωτικής σημασίας καθώς επηρεάζει θετικά την αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των διαδικασιών της Γραμματείας των σχολικών μονάδων και ο εντοπισμός τυποποίησης κατά την εκτέλεσή τους. Τα ερευνητικά δεδομένα συλλέχθηκαν από 17 εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης. Κατά τη διάρκεια της εργασίας, τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από τρεις ενότητες. Τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας επιβεβαιώνουν κατά μεγάλο μέρος τη σημασία της σωστής διοίκησης, της αναδιοργάνωσης και της τυποποίησης των διαδικασιών σε εκπαιδευτικό οργανισμό. Τα ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν συνάδουν σε μεγάλο βαθμό με την αντίστοιχη βιβλιογραφία. Τέλος, η συνεισφορά της έρευνας εντοπίζεται στην κατανόηση της τυποποίησης και της αναδιοργάνωσης των επιχειρηματικών διαδικασιών με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου, πιο αποτελεσματικού σχολείου.
Nowadays, the management and the reorganization of business processes is becoming more and more imperative in the business, public and educational sector. It has been studied by many scholars and there are thousands of research studies regarding this particular subject. Especially in the field of education, it is of vital importance as it promotes a more efficient school function. The purpose of this study is to investigate the procedures of the School Secretariat and to identify the standardization in their execution. The research data was collected by 17 teachers of different specialties of the Music School of Katerini. During the work, they were asked to complete a questionnaire consisting of three modules. The results of this paper largely confirm the importance of proper administration, the reorganization and the standardization of processes in an educational institution. The resulting research data is broadly consistent with the corresponding literature. Finally, the contribution of this research is to understand the standardization and reorganization of business processes in order to create a modern, more efficient school.