Περίληψη:
Ο καφές είναι το πρώτο σε κατανάλωση ρόφημα στον δυτικό κόσμο και ιδιαίτερα στην Ελλάδα που είναι η 15η χώρα σε κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας αποτελεί η αξιολόγηση, η σύγκριση και η διατύπωση προτάσεων βελτίωσης των εφοδιαστικών αλυσίδων δύο διαφορετικών επιχειρήσεων καφεστίασης που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό τέθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία αφορούν στο αν λειτουργούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες των επιχειρήσεων “Mikel coffee company” και “Mona Liza” σύμφωνα με τις αρχές της ορθής διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, στο αν υπάρχουν κοινά και διαφορετικά σημεία στις λειτουργίες και διαδικασίες σχεδιασμού και διαχείρισης των εφοδιαστικών τους αλυσίδων και στο αν διαφοροποιούνται ή όχι βάσει του μεγέθους τους. Για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων καταγράφηκαν και αναλύθηκαν στοιχεία πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας. Η πρωτογενής έρευνα βασίστηκε στη διεξαγωγή συνεντεύξεων, ενώ η δευτερογενής έρευνα κάλυψε τη βιβλιογραφική επισκόπηση του θέματος. Μετά την επεξεργασία των ευρημάτων και την κριτική θεώρηση, προέκυψε ότι τα ερευνητικά ερωτήματα επιβεβαιώθηκαν. Τα βασικότερα συμπεράσματα της παρούσας εργασίας είναι ότι για τον ανασχεδιασμό των εφοδιαστικών αλυσίδων, πρέπει να δοθεί έμφαση στη διενέργεια προβλέψεων, στις διαδικασίες αποθήκευσης, στην αξιολόγηση των συνεργατών, στη χρήση πληροφοριακών συστημάτων, στην τυποποίηση των διαδικασιών, στην εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης κατά ISO, καθώς και στην αξιολόγηση της παροχής υπηρεσιών. Δύο βασικοί περιορισμοί της έρευνας είναι ότι: (α) το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε μόνο από τους υπεύθυνους κάθε καταστήματος και (β) δεν έχουμε μεγάλο δείγμα, ώστε να γενικεύσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας.