Περίληψη:
Η επαγγελματική ικανοποίηση είναι μια έννοια εξαιρετικά σημαντική καθώς σχετίζεται με την εκπλήρωση των αναγκών του ατόμου στο εργασιακό του περιβάλλον. Έχει μελετηθεί από πολλούς ερευνητές τα τελευταία χρόνια και υπάρχουν χιλιάδες έρευνες που σχετίζονται με τις ιδιαίτερες πτυχές, τα αίτια που την προκαλούν καθώς και τις συνέπειες που έχει στους εργαζόμενους. Στον χώρο της εκπαίδευσης είναι ζωτικής σημασίας, καθώς δημιουργείται ένα πλέγμα σχέσεων μεταξύ διαφόρων μεταβλητών της με ορατά αποτελέσματα στη λειτουργία και στην πρόοδο του σχολείου. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του φαινομένου της επαγγελματικής ικανοποίησης καθώς και ο εντοπισμός των παραγόντων που την προκαλούν. Τα ερευνητικά δεδομένα συλλέχθηκαν από 28 εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων του 3ου ΔΣ Κατερίνης. Κατά τη διάρκεια της έρευνας τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από έξι θεματικές ενότητες. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας απαντούν στο κύριο ερευνητικό ερώτημα, καθώς βρέθηκε ότι η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων σε εκπαιδευτικό οργανισμό σχετίζεται με οργανωσιακούς παράγοντες και με παράγοντες που σχετίζονται με την ίδια τη δουλειά. Τα ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν συνάδουν με τη σχετική βιβλιογραφία. Τέλος η συνεισφορά της έρευνας έγκειται στην κατανόηση του φαινόμενου της επαγγελματικής ικανοποίησης από μέρους της διοίκησης και της εφαρμογής παρεμβάσεων με τελικό στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού σχολείου.