Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας αποτελεί η σχεδίαση, ανάπτυξη καθώς και η εφαρμογή και αξιολόγηση αντικειμένων της πληροφορικής στους ενήλικες μαθητές του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Σερρών. Στην πρώτη φάση της ερευνητικής διαδικασίας μελετήθηκε η οργάνωση ενός περιβάλλοντος διδασκαλίας και μάθησης με ένα υπολογιστικό σύστημα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και συγκεκριμένα με τη χρήση της ώριμης πλέον και πολύ διαδεδομένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle, ενώ η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την υλοποίηση και εφαρμογή μαθημάτων πληροφορικής. Στην τρίτη φάση αξιολογήθηκε η συνολική εφαρμογή του περιβάλλοντος διδασκαλίας και μάθησης μέσω της διερεύνησης των αντιλήψεων, των γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων των συμμετεχόντων στο μάθημα μαθητών. Η έρευνα υιοθέτησε την ποσοτική (ερωτηματολόγια) προσέγγιση και συμμετείχαν και οι 45 ενήλικες μαθητές του σχολείου κατά το σχολικό έτος 2015-16. Το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας αποτελούν οι βασικές αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της μάθησης των ενηλίκων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές αποκτούν θετικές αντιλήψεις και στάσεις έναντι της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, αξιολογούν θετικά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και προβάλλουν την ανάγκη επέκτασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle και σε άλλα μαθήματα.