Περίληψη:
Η πρόοδος δημιούργησε νέα πλαίσια που ξεφεύγουν από αυτά των συμβατικών αγορών. Οι ηλεκτρονικές αγορές, το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ δημιούργησαν νέες ευκαιρίες τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους καταναλωτές. Η νέα αυτή ηλεκτρονική αγορά, λειτουργεί με τρόπο και κανόνες δικούς της. Η εκμετάλλευση των ευκαιριών που παρουσιάζονται ωφελούν σημαντικά τις επιχειρήσεις και για αυτό το ηλεκτρονικό εμπόριο γνωρίζει αυξανομένη πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Είτε αναφερόμαστε σε ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ εταιρειών (B2B) είτε για ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ εταιρείας και καταναλωτών (B2C) οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται, να μειώνουν σημαντικά τα λειτουργικά κόστη τους και να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες. Οι καταναλωτές από τη πλευρά τους μπορούν να επωφεληθούν καθώς πλέον έχουν πρόσβαση σε πολλά περισσότερα προϊόντα και εταιρείες χωρίς καν να απομακρυνθούν από το σπίτι τους. Μπορούν ευκολότερα να αξιολογήσουν και να συγκρίνουν τιμές και να λαμβάνουν προφορές καθώς πλέον δεν απευθύνονται σε κάποιο μεσάζοντα (κατάστημα). Η άμεση επαφή και επικοινωνία των δυο πλευρών συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, κάτι πολύ σημαντικό τόσο για τον πωλητή όσο και των καταναλωτή.
Φυσικά οι κίνδυνοι είναι πολλοί για όλες τις συναλλαζόμενες μεριές. Το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό επιχειρείν είναι κάτι σχετικά καινούργιο και το γεγονός ότι δεν απαιτεί τη φυσική παρουσία των συναλλαζόμενων τα περιθώρια εξαπάτησης, υποκλοπής και άλλων απατών μεγαλώνουν. Οι επιχειρήσεις από τη μεριά τους χρησιμοποιούν ειδικά πρωτόκολλα και συστήματα ασφάλειας για να προστατεύουν τόσο τις ίδιες όσο και τους καταναλωτές τους, όμως τα νομικά πλαίσια πολλές φορές παρουσιάζονται ελλιπή στη συνεχή εμφάνιση νέων κινδύνων. Το αίσθημα ασφάλειας είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα που καλείται να ξεπεράσει το ηλεκτρονικό εμπόριο στο δρόμο της ανάπτυξής του.
Μια εταιρεία προκειμένου να πετύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα από τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων θα πρέπει αρχικά να θέσει στόχους ρεαλιστικούς και να σχεδιάσει τον ισότοπο και το ηλεκτρονικό κατάστημα με τέτοιο τρόπο που θα προσελκύει τους χρήστες. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να είναι εύκολα στη πλοήγηση, περιεκτικά και καλαίσθητα. Ένα όμορφο περιβάλλον συμβάλει στο να παραμείνει ο καταναλωτής στη σελίδα περισσότερο χρονικό διάστημα.
Η VAMP είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της ένδυσης για το σπίτι με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα. Τα τελευταία χρόνια κάνει τις δικές της προσπάθειες, να αναπτύξει την ηλεκτρονική της παρουσία. Η εταιρεία εδώ και δυο περίπου χρόνια διαθέτει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που απευθυνόταν αποκλειστικά σε πελάτες της τσέχικης αγοράς. Επιπλέον έχει ξεκινήσει τη λειτουργία μιας πλατφόρμας B2B προκειμένου να αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες παραλαβής παραγγελιών από τα καταστήματα-πελάτες της, να μειώσει τα λειτουργικά κόστη και να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών της. Η VAMP σχεδιάζει τη νέα της ιστοσελίδα και το καινούργιο ηλεκτρονικό της κατάστημα, το οποίο θα λειτουργήσει πριν το καλοκαίρι, και θα απευθύνεται αρχικά σε καταναλωτές της ελληνικής αγοράς και στη συνέχεια και στον υπόλοιπο κόσμο.