Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε και αξιολογήθηκε ο βαθμός εξοικείωσης των καταναλωτών με τις επισημάνσεις των τροφίμων. Στόχος υπήρξε η αξιολόγηση της ετοιμότητας των καταναλωτών να αξιοποιούν τις διαθέσιμες από τις σημάνσεις «πληροφορίες» κατά τρόπο που να επηρεάζει θετικά τις αγοραστικές τους επιλογές.
Η μεθοδολογία έρευνας που χρησιμοποιήθηκε για την άντληση πληροφοριών είναι η συλλογή πηγών από διάφορα αρχεία του διαδικτύου, άρθρα από περιοδικά και βιβλία καθώς και συνεντεύξεις από τυχαίο δείγμα καταναλωτών. Σύμφωνα με τα ευρήματα της εργασίας οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τον ρόλο της ετικέτας ως εργαλείου ενημέρωσης και παρά τις όποιες επιφυλάξεις τους μια ισχυρή πλειοψηφία διαβάζει συστηματικά τις σημάνσεις και μάλιστα στους χώρους των καταστημάτων πώλησης. Σημαντικό μέρος των διαθέσιμων πληροφοριών που αντλεί ο καταναλωτής μέσα από τις σημάνσεις τροφίμων αξιοποιείται πολύ ικανοποιητικά, με εξαίρεση τις «διατροφικές πληροφορίες» για τις οποίες επιδεικνύει μειωμένο σχετικά ενδιαφέρον. Οι διατροφικές όμως πληροφορίες επί της συσκευασίας των τροφίμων αποτελούν σημαντικό όπλο στην προσπάθεια που καταβάλλεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση να στραφούν οι καταναλωτές προς μια πιο υγιεινή διατροφή. Είναι προφανές ότι είναι αναγκαίες πρόσθετες βελτιώσεις στον τρόπο που παρουσιάζονται οι διατροφικές πληροφορίες στις επισημάνσεις των τροφίμων. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα έρευνα κατοπτρίζουν τον βαθμό εξοικείωσης των καταναλωτών με την επισήμανση των τροφίμων, σε μια συγκεκριμένη περιοχή της ελληνικής περιφέρειας. Θα βοηθούσε όμως ακόμη περισσότερο στην επιβεβαίωση των στοιχείων που καταγράφηκαν εάν στα πλαίσια άλλων εργασιών, ερευνηθούν και άλλες περιοχές της χώρας.