Περίληψη:
Ο ανταγωνισμός που χαρακτηρίζει την εποχή μας, δεν μας αφήνει περιθώρια για λάθη, καθυστερήσεις και στασιμότητα. Ένα κύριο δυναμικό ‘’χαρτί’’ στον ‘’πόλεμο της επιβίωσης’’ με την ανταγωνιστικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε όλους τους τομείς μιας επιχείρησης, είναι η υψηλή ποιότητα που προσφέρουμε στους πελάτες, είτε αυτό αφορά προϊόν, είτε υπηρεσία.
Στον κλάδο του Άρτου και της Ζαχαροπλαστικής, η Διασφάλισης Υψηλής ποιότητας, έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο κερδοφόρα και προσφέρει μακροζωία στην επιχείρηση, απ’ ότι μια πιο ποιότητα σχετικά πιο χαμηλή και όχι ικανοποιητική. Οι καθοριστικοί παράγοντες ανάπτυξης ενός συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας είναι η ανάπτυξη διαδικασιών στους τομείς της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, της πολιτικής και στρατηγικής των διαθέσιμων πόρων του οργανισμού σύμφωνα με την καθοδήγηση της ηγεσίας. Με αυτόν τρόπο επιτυγχάνονται επιθυμητά αποτελέσματα όσων αφορά την ικανοποίηση των πελατών, των εργαζομένων και της ανάπτυξης της εταιρείας προς τον επιθυμητό στόχο. Όλα τα παραπάνω έχουν θετικά αποτελέσματα όσων αφορά το οικονομικό κομμάτι της εταιρείας.
Κύρια κατευθυντήρια γραμμή της εργασίας υπήρξε η μελέτη της εφαρμογής των Συστημάτων Διασφάλισης Ασφαλείας Τροφίμων και Καταναλωτών σε εταιρεία Άρτου και Ζαχαροπλαστικής. Ποια είναι τα κριτήρια εφαρμογής της, οι συνθήκες, οι δεσμεύσεις της εταιρείας, και τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει από την υιοθέτηση πολιτικής υψηλής ποιότητας. Η μελέτη της βιβλιογραφίας όσον αφορά τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, τα Συστήματα ISO 22000:2005, τα κρίσιμα σημεία ελέγχου, HACCP, ήταν συναπτά με την μελέτη της εφαρμογής τους στην πράξη, δηλαδή με την εφαρμογή στην επιχείρηση. Χαρακτηριστικά όπως η σωστή εκπαίδευση των εργαζομένων, η ευθύνη και δέσμευση της διοίκησης ως προς την τήρηση των Συστημάτων, οι υψηλές προδιαγραφές στις κτηριακές εγκαταστάσεις και μηχανήματα, φάνηκε να επηρεάζουν απόλυτα το αποτέλεσμα της υψηλής ποιότητας του προϊόν. Και τέλος, η έρευνα αυτή επιβεβαίωσε τους ‘’Γκουρού’’ της ποιότητας, Deming, Juran, οι οποίοι υποστηρίζουν πλήρως ότι η υψηλή ποιότητα κοστίζει πολύ λιγότερα από μια αντίστοιχα χαμηλή ποιότητα στο προϊόν μας, αναφέρονται στο βιβλίο των Δρ. Αθανάσιος Παπαργύρης και Δημήτριος Παπαργύρης. Η εργασία αυτή ωστόσο, παρουσιάζει κάποιους περιορισμού οι οποίοι οφείλονται κυρίως στο μικρό μέγεθος του δείγματος, αλλά και στο γεγονός ότι μελετήθηκε η εφαρμογή του ISO 22000 μονό στο συγκεκριμένο κλάδο αγοράς.