Περίληψη:
Η ανάπτυξη της ηλεκτρονικής τεχνολογίας δημιουργεί νέους προβληματισμούς και ερωτήματα σχετικά με την εισαγωγή της στην εκπαίδευση, τις νέες δυνατότητες που παρέχει, τους νέους ρόλους που διαμορφώνει αλλά και τα μεθοδολογικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν από αυτή τη χρήση.
Με την παρούσα εργασία επιθυμούμε να συμβάλουμε και εμείς στην ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσπαθώντας να εξαλείψουμε, στο βαθμό του εφικτού, τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις σε επίπεδο λογικής και λειτουργίας της εφαρμογής.
Δεν μπορούμε παρόλα ταύτα να ξεφύγουμε από τους δομικούς και θεωρητικούς παράγοντες που έτσι και αλλιώς λόγω της ίδιας της πολυμεσικότητας της εφαρμογής δημιουργούνται ανεξάρτητα από τις επιλογές και τις προθέσεις μας.
Πιστεύουμε ότι οι υπολογιστικές και δικτυακές τεχνολογίες, οι τεχνολογίες της πληροφορίας και επικοινωνίας, είναι εξαιρετικά κατάλληλο εργαλείο στα χέρια των δασκάλων για να στηρίξει την ανάπτυξη δεξιοτήτων και στάσεων βασισμένων στη διαθεματικότητα.
Τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και ο σπουδαστής έχουν τη δυνατότητα να ξεφύγουν από την παραδοσιακή εκπαιδευτική διαδικασία με την χρήση της εφαρμογής. Έτσι λοιπόν ο πίνακας αντικαθιστάτε από την οθόνη ενός υπολογιστή και οι άχρωμες και απρόσωπες ασκήσεις του βιβλίου παρουσιάζονται μέσα από ένα ευχάριστο και λειτουργικό εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα από μια αλληλουχία εντολών και επιλογών.
Ο βασικός στόχος της εν λόγω πτυχιακής εργασίας είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος μαθηματικής εκπαίδευσης, όπου οι σπουδαστές θα ενασχολούνται με έννοιες ανώτερων μαθηματικών συμπεριλαμβανόμενου και των μαθηματικών λογισμικών Mathematica και GeoGebra, όπως επίσης και εννοιών σχετικών με τη διδασκαλία των μαθηματικών. Όλα αυτά κάνοντας χρήση μιας κατασκευασμένης διαδικτυακής πλατφόρμας.
Στο πρώτο κεφάλαιο εν ολίγοις εξηγείται η θέση και ο ρόλος των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στις σύγχρονες μεθόδους μαθηματικής διδασκαλίας και η σχέση αυτών με την τεχνολογία της πληροφορικής και των επικοινωνιών.
Το επόμενο κεφάλαιο αναφέρεται στη θέση και ο ρόλος του διαδικτύου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα προηγούμενα κεφάλαια, από διδακτικής απόψεως, ολοκληρώνονται με το τέταρτο κεφάλαιο στο οποίο παραθέτονται κάποιες σύγχρονες διδακτικές προτάσεις και συγκεκριμένα η δομή των βασικών εργαλείων του κατασκευασμένου ιστότοπου.
Ακολουθεί, στο πέμπτο κεφάλαιο της εν λόγω πτυχιακής εργασίας, ερευνητική αναφορά - επισκόπηση για τη θέση και ο ρόλος του διαδικτύου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το έκτο κεφάλαιο αφορά τη δομή βασικών στοιχείων ιστότοπου, ενώ το έβδομο και το όγδοο τον τρόπο δόμησης ηλεκτρονικού βιβλίου.
Τα επόμενα δύο κεφάλαια αναφέρονται στον τρόπο λειτουργίας του Joomla, ενώ τα δύο τελευταία κεφάλαια της πτυχιακής εργασίας επικεντρώνονται στην αναλυτική παρουσίαση της δημιουργίας του μαθηματικού ιστότοπου καθώς και στο εγχειρίδιο χρήσης του.
Η πτυχιακή εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση συμπερασμάτων, τη βιβλιογραφία και τις αναφορές διαδικτύου.