Περίληψη:
Η δημιουργία των καινούργιων φοιτητικών καρτών με barcode έδωσε την ιδέα για την παρούσα πτυχιακή εργασίας, η οποία έχει στόχο την αυτοματοποίηση της μέχρι πρότινος «χειροκίνητης» διαδικασίας δήλωσης παρουσίας των φοιτητών στα εργαστηριακά μαθήματα των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας πραγματοποιήθηκε με βασικά στοιχεία το Arduino, μιας πλακέτας μικροελεγκτή και ενός barcode scanner για τη σάρωση του ραβδοκώδικα που είναι τυπωμένος στις φοιτητικές κάρτες. Η επιλογή τους, καθώς και η επιλογή των εξαρτημάτων που τους συνοδεύουν έγινε με εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς έχοντας υπόψη την πιο οικονομική και αποδοτική λύση καθώς και μια λύση, που θα ικανοποιούσε τους εκπαιδευτικούς σκοπούς της πτυχιακής εργασίας. Η ενασχόληση με την ηλεκτρονική καθώς και ο συνδυασμός της με την προγραμματιστική διαδικασία του διαδικτύου και του μικροελεγκτή, εξυπηρέτησαν αυτούς τους σκοπούς με αποτέλεσμα τη διεύρυνση του γνωστικού αντικειμένου του συγγραφέα. Το αντικείμενο της εργασίας παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μάλιστα αποτέλεσε θέμα για την ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού πλάνου αξιοποίησης που εκπονήθηκε από σπουδάστριες του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.