Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτέλεσε μελέτη περίπτωσης της εταιρείας FARCOM με στόχο να διερευνήσει το ρόλο της συσκευασίας στην διακίνηση των καλλυντικών. Στον κλάδο των καλλυντικών δραστηριοποιείται στην Ελλάδα ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, η πλειοψηφία των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες καλλυντικών. H αγορά των καλλυντικών προϊόντων διαφοροποιείται ανάλογα με το «κανάλι» μέσα από το οποίο διανέμονται (επιλεκτική διανομή, ευρεία διανομή, φαρμακεία, κομμωτήρια και απευθείας πωλήσεις). Η σημερινή εικόνα της αγοράς καλλυντικών αποδεικνύει την επικράτηση ολίγων και ισχυρών παικτών τόσο στον τομέα της χονδρικής διανομής όσο και στη λιανική. Η μεθοδολογία η οποία ακολουθήθηκε για τη συγγραφή αυτής της εργασίας, είναι η συλλογή πληροφοριών από βιβλία και δημοσιεύσεις σχετικά με το αντικείμενο, από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο και από προσωπική επαφή με την επιχείρηση (ερωτηματολόγιο) που μελετήθηκε. Η εταιρεία FARCOM ιδρύθηκε πριν σαράντα πέντε χρόνια και εμφανίζει μια δυναμική παρουσία τόσο στην Ελλάδα όσο και σε περισσότερες από 30 χώρες στο εξωτερικό. Διαθέτει μεγάλη γκάμα καλλυντικών προϊόντων περιποίησης μαλλιών, σώματος και χεριών, προσωπικής και στοματικής υγιεινής και είναι από τις μεγαλύτερες Ελληνικές εταιρείες παραγωγής στον τομέα των καλλυντικών. Τα αποτελέσματα τα οποία συγκεντρώθηκαν μέσα από το ερωτηματολόγιο της έρευνας, αναδεικνύουν τον σημαντικό ρόλο της συσκευασίας στην «πώληση» των καλλυντικών και στην «προστασία» τους κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού. Αναδεικνύει κυρίως τους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ώστε να εξασφαλίζονται αδιάλειπτα και αποτελεσματικά οι προμήθειες των υλικών συσκευασίας με το κατάλληλο για την περίπτωση design και την απαραίτητη ποιότητα. Τα συμπεράσματα εκτιμώνται ως επαρκή για να αξιοποιηθούν και από άλλες εταιρείες του κλάδου.