Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει στόχο να διερευνήσει την συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς την αγορά των προϊόντων που επιθυμούν, καθώς και την συμπεριφορά τους σε μια ενδεχόμενη αλλαγή συσκευασίας των προϊόντων. Είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι καταναλωτές επηρεάζονται άμεσα στην αγορά των προϊόντων που επιθυμούν από την συσκευασία λόγω του περιορισμένου χρόνου που διαθέτουν και η επιλογή των προϊόντων πραγματοποιείται βάση της συσκευασίας. Το πρώτο πράγμα που προσέχει ένας καταναλωτής είναι το χρώμα της συσκευασίας. Ακολουθούν το σχήμα και η μορφή και τελευταία η εκτύπωση ή το προϊόν. Όποιος και αν είναι ο στόχος μιας συσκευασίας, το χρώμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην επίτευξη αυτού του στόχου γιατί απευθύνεται τόσο στα συναισθήματα όσο και στο μάτι. Η μεθοδολογία η οποία ακολουθήθηκε για τη συγγραφή αυτής της εργασίας, είναι η συλλογή πληροφοριών από βιβλία και δημοσιεύσεις σχετικά με το αντικείμενο, από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο και από προσωπική επαφή με τους καταναλωτές (ερωτηματολόγιο). Τα αποτελέσματα τα οποία συγκεντρώθηκαν μέσα από τα ερωτηματολόγια που διατέθηκαν στους καταναλωτές αναδεικνύουν τον καθοριστικό ρόλο της συσκευασίας στην αγορά των προϊόντων, αλλά και το ότι θα επηρεαστούν άμεσα από μια ενδεχόμενη αλλαγή της συσκευασίας. Τα συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από την παρούσα έρευνα εκτιμώνται στο ότι η επιχείρηση η οποία επιθυμεί μια αλλαγή συσκευασίας θα πρέπει να κάνει προσεκτική μελέτη πάνω στον τομέα αυτόν.