Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια απόπειρα διερεύνησης- μέσα από τη μελέτη και την ανασύνθεση έγκυρων βιβλιογραφικών πηγών- της αποτύπωσης της θρησκευτικής λατρείας των λαών στην ενδυμασία τους, όπως αυτή συναντάται στους θρησκευτικούς τελετουργικούς χορούς. Ως μια άμεση μορφή έκφρασης, μαζί με τη ζωγραφική και τη μουσική, ο χορός φαίνεται να συνοδεύει την ανθρωπότητα από πολύ νωρίς, στη χαρά, τη λύπη, τον πόλεμο, την αναζήτηση του εσω-κόσμου και την ένωση με τον εξω-κόσμο. Η μελέτη συγκεκριμένα εστιάζει στους τελετουργικούς χορούς της θρησκείας που αναφέρεται ως "Santeria", από τη γέννησή τους στη φυλή των Yoruba της Αφρικής, ταξιδεύει μαζί τους στην Κούβα, όπου αποκρυσταλλώνεται το τελετουργικό, μέχρι τη σημερινή τους μορφή.
Στόχος της εργασίας αυτής είναι η ανάδειξη του "περιτυλίγματος" στην έκφραση της τέχνης του χορού κατά τη λατρεία των θεών Santeria. Χρώματα, υφές, στολίδια, καπέλα, υφάσματα και σύμβολα. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας θα επιχειρηθεί η αποκωδικοποίηση αυτών και η αναζήτηση διακριτών συμβολισμών και χρήσεων αλλά και άδηλων σχημάτων που εκπληρώνουν και συμπληρώνουν τη λατρευτική τελετουργία. Η διερεύνηση αυτή θα γίνει με την πρόθεση ανάδειξης του φαινομένου σε ένα πλαίσιο πολυμορφίας, αυτό του πραγματικού κόσμου και την συνακόλουθη επιρροή συγκεκριμένων κοινωνικών, γεωγραφικών, ιστορικών, κλιματικών παραμέτρων. Και από μια άλλη σκοπιά, αλήθεια, πόσο επηρεάζεται τελικά η εμφάνισή μας από την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου να πιστέψει σε κάτι ανώτερο;