Περίληψη:
Η παγκόσμια εξάπλωση του διαδικτύου και η χρήση του ως ενός από τα ισχυρότερα μέσα ενημέρωσης και διακίνησης πληροφοριών καθιστούν αναγκαία την αξιοποίησή του από όλους τους οικονομικούς κλάδους, επομένως και από τον τομέα του τουρισμού.
Το διαδίκτυο επηρέασε και άλλαξε σε βάθος τον τουριστικό τομέα, καθώς έχει πλέον καταστεί το νέο μέσο για συναλλαγές που, μέχρι πρόσφατα, διεξάγονταν διαφορετικά (για παράδειγμα ανάμεσα στα ξενοδοχεία και τους πελάτες τους). Επίσης, έχει επιτρέψει την άμεση επαφή ανάμεσα σε πελάτες και προμηθευτές (π.χ. ταξιδιωτικά πρακτορεία), έχει επηρεάσει άμεσα το ρόλο που έπαιζαν παραδοσιακοί, έως τώρα, παράγοντες της αγοράς και έχει ενισχύσει το ρόλο νέων μεσαζόντων, που δραστηριοποιούνται πλέον μέσω διαδικτύου.
Τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός έχει επηρεαστεί από την αναδιάρθρωση που υπέστη λόγω της τεχνολογικής επανάστασης και η αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας είναι πλέον θεμελιώδης για τον τουριστικό τομέα. Ακόμα, δεδομένου του αυξημένου ανταγωνιστικού κλίματος (τιμών και ποιοτικών προσφερόμενων υπηρεσιών) που επικρατεί στο διεθνή τουριστικό κλάδο, με ισχυρό αντίκτυπο και στις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, κρίνεται αναγκαίο και σκόπιμο μια αναφορά στην αξιοποίηση των πληροφορικών συστημάτων, των νέων τεχνολογιών και του internet από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι η αναγνώριση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του internet στο σύνολο του τουριστικού τομέα. Σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει και να διερευνήσει την δυνατότητα εφαρμογής προγραμμάτων ΄Ιντερνετ και χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Πηλίου.