Στη σημερινή παγκόσμια κοινωνία, προκειμένου οι επιχειρήσεις να είναι ανταγωνίσιμες σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον και να κυριαρχήσουν σε εγχώριο ή διεθνές επίπεδο, θα πρέπει να συμπεριλάβουν την καινοτομία ως απαραίτητη λειτουργική διαδικασία στα μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα σχέδια τους.
Η εργασία αυτή έχει θέμα τις καινοτομίες στην ελληνική αγορά, με ιδιαίτερη έμφαση στην περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Πιο συγκεκριμένα, αναλύονται οι έννοιες και οι μορφές της καινοτομίας, οι τρόποι ανάπτυξης καινοτομιών στο επιχειρηματικό περιβάλλον καθώς και η ευρωπαϊκή και η ελληνική πραγματικότητα
σχετικά με τις καινοτομίες στις επιχειρήσεις. Τέλος, παρουσιάζεται έρευνα για την επιχείρηση Logismos (Συστήματα Πληροφορικής) Α.Ε. που εδρεύει στην Κεντρική Μακεδονία, η οποία εφάρμοσε επιτυχώς καινοτομία. Αναλύεται η στρατηγική που ακολουθήθηκε, το καινοτόμο προϊόν και τα αποτελέσματα που επέφερε στα οικονομικά της επιχείρησης.
In the current global business world If corporations intend to be competitive in a constantly changing environment and dominate in domestic or international level, will have to include innovation as an indispensable operational function in their medium-term or long-term plans.
This paper presents innovations in Greek market, with special focus on the region of Central Macedonia. In particular, the concept and kinds of innovation are ana-lyzed, as well as means of developing innovation in a business environment and European and Greek conditions regarding innovations in enterprises. Finally, a survey is presented for the company Logismos (Information Systems) S.A., which is located in Central Macedonia, and successfully applied innovation. Strategy followed, innovative product and the results that induced to the company’s economics are analyzed.