Περίληψη:
Αντικείμενο αυτής της μελέτης είναι να προσδιορίσει την θέση της Ελλάδος σε σχέση με τις άλλες Μεσογειακές χώρες στον χώρο του τουρισμού, μέσα στο κλίμα του έντονου ανταγωνισμού που υπάρχει στον τομέα αυτό. Αναλύουμε τα χαρακτηριστικά της ζήτησης του τουριστικού προϊόντος και παράγοντες που το επηρεάζουν. Εξετάζουμε τα χαρακτηριστικά των αλλοδαπών τουριστών.
Ο τουρισμός συμβάλει στην περιφερειακή ανάπτυξη και στην δημιουργία απασχόλησης. Σήμερα ως τομέας της οικονομίας αναπτύσεται δυναμικά και έχει ικανοποιητικές επιδόσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην εργασία αυτή αναλύεται ο ορισμός του τουρισμού, τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου τουρισμού και πως αυτά διαμορφώθηκαν, τα χαρακτηριστικά του τουρισμού για τις χώρες της Μεσογείου, και τα χαρακτηριστικά του Ελληνικού τουριστικού τομέα. Επίσης παρουσιάζεται ο ανταγωνισμός ως ορισμός, και οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα. Εξετάζουμε την θέση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε πλαίσια ανταγωνισμού καθώς και τις ανταγωνίστριες χώρες και τα χαρακτηριστικά τους.
Γίνεται αναφορά και ανάλυση του ξενοδοχειακού κλάδου καθώς και τη σημασία του ευρώ για τον τουρισμό. Αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά της ζήτησης του τουριστικού προϊόντος και παράγοντες που το επηρεάζουν και εξετάζουμε τα χαρακτηριστικά των αλλοδαπών τουριστών.
Κλείνοντας γίνεται μια προσπάθεια εντοπισμού των δυνατών και αδύνατων σημείων, των ευκαιριών και των απειλών για το οικονομικό περιβάλλον του τουρισμού ώστε να προχωρήσουμε σε προτάσεις για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.