Υπολογιστική μελέτη μετάδοσης θερμότητας σε πτερύγια αεριοστρόβιλου αεροπορικού κινητήρα

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Μισηρλής, Δημήτριος
dc.contributor.author Ατέσογλου, Γεώργιος
dc.date.accessioned 2023-05-24T08:09:54Z
dc.date.available 2023-05-24T08:09:54Z
dc.date.issued 2023-05
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4215
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι δομημένη σε δύο κύριες ενότητες. Στην παράρτημα Α΄ παρουσιάζεται η περιγραφή των κύκλου λειτουργίας καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με κινητά μέρη που αποτελείται ένας αεριοστρόβιλος. Στην παράρτημα Β΄ παρουσιάζεται η ανάλυση μιας υπολογιστικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε με στόχο την σύγκριση και την απεικόνιση της εφαρμογής ψύξεως στα πτερύγια με την μη εφαρμογή της. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση της λειτουργίας ενός αεριοστρόβιλου αεροπορικού κινητήρα, η απαρίθμηση και η επεξήγηση των λειτουργικών μερών που εξοπλίζει την αεριοστροβιλική διάταξη καθώς και η παρουσίαση μιας υπολογιστικής μελέτης η οποία σχετίζεται με την μετάδοση θερμότητας σε πτερύγια αεροπορικού κινητήρα. Πιο συγκεκριμένα, αφού επιλέχθηκε και σχεδιάστηκε το κατάλληλο πτερύγιο στο πρόγραμμα Solid Works 2020, δημιουργήθηκε ένα πεδίο ροής του αέρα που διαπερνά στιγμιαία τα δύο πτερύγια που βρίσκονται σε σειρά. Σε επόμενη φάση, το μοντέλο εισήχθη στο πρόγραμμα Ansys Workbench 2022 R2 όπου αφού αρχικά δημιουργήθηκε το κατάλληλο πλέγμα που περιγράφει επακριβώς την γεωμετρία του μοντέλου, στην συνέχεια ορίστηκαν οι κατάλληλες οριακές συνθήκες για ταχύτητες αέρα 30, 60, 90 και 120 m/s. Ακόμη, το υλικό που επιλέχθηκε για τα πτερύγια, είναι το αλουμίνιο. Αρχικά, δεν εφαρμόστηκε κάποιου είδους μορφή ψύξης καθώς τα τοιχώματα των πτερυγίων ορίστηκαν ως αδιαβατικά, ενώ στην συνέχεια εφαρμόστηκε σταθερή θερμοροή της τάξεως των -100000 (W/m²) για τις ίδιες ταχύτητες αέρα. Επιπροσθέτως, αφού το πρόγραμμα προχώρησε σε λύσεις οι οποίες παρουσιάζονται με την μορφή διαγραμμάτων θερμοκρασιών, πιέσεων αλλά και ταχυτήτων συναρτήσει των επαναλήψεων που ορίστηκαν να λύσει το Ansys. Τέλος στην διπλωματική εργασία, παρουσιάζονται τόσο τα αποτελέσματα της υπολογιστικής ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε όσο και κάποια διαγράμματα μεταβολής της θερμοκρασίας έπειτα από ψύξη των -100000 (W/m²) που εφαρμόστηκε συναρτήσει της θέσεως μεταξύ δύο εν σειρά κόμβων που αποτελούν τα πτερύγια στο πεδίο ροής που σχεδιάστηκε αρχικώς. el
dc.format.extent 166 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΑΕΡΙΟΣΤΡΟΒΙΛΟΙ::ΑΕΡΙΟΣΤΡΟΒΙΛΟΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ el
dc.subject TEICM::ΣΤΡΟΒΙΛΟΙ::ΣΤΡΟΒΙΛΟΜΗΧΑΝΕΣ el
dc.subject TEICM::ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ::ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ -- ΜΕΤΑΔΟΣΗ el
dc.subject.ddc 629.134353 el
dc.title Υπολογιστική μελέτη μετάδοσης θερμότητας σε πτερύγια αεριοστρόβιλου αεροπορικού κινητήρα el
dc.type Πτυχιακή εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Μετάδοση θερμότητας el
dc.subject.keyword Πτερύγια el
dc.subject.keyword Αεριοστρόβιλος αεροπορικός κινητήρας el
dc.subject.keyword Αεριοστροβιλική διάταξη el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές