Μεθοδολογία για την αξιολόγηση χρήσης μαθημάτων MOOCs για τη διδασκαλία ανωτέρων μαθηματικών

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σάλτας, Βασίλειος
dc.contributor.author Γκίνας, Αστέριος
dc.date.accessioned 2018-11-15T09:22:38Z
dc.date.available 2018-11-15T09:22:38Z
dc.date.issued 2018-11
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/3758
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Ο στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να διερευνήσει τους παράγοντες εκείνους που επηρέασαν την ιστορική εξέλιξη της χρήσης των MOOCs, τόσο γενικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και ειδικότερα στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Επιπροσθέτως, να διατυπωθούν ερευνητικά ερωτήματα για μελλοντικές έρευνες μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και ερμηνείες σχετικών εννοιών. Η σημαντικότητα της έρευνας στην εκπαίδευση μέσω MOOCs αποτελεί προϋπόθεση, ώστε οι μελλοντικές ερευνητικές δράσεις στο πεδίο αυτό να λαμβάνουν υπόψη τη σημαντική ερευνητική παρακαταθήκη, αλλά και τις σύγχρονες εξελίξεις. Τα τελευταία χρόνια έχουν επικρατήσει έννοιες όπως αυτή της εξ αποστάσεως εκπαίδευση και της ηλεκτρονική μάθηση. Επιπροσθέτως κάνει την εμφάνισή της και η ανοιχτή μάθηση η οποία επιχειρεί να καλύψει το δικαίωμα όλων των ανθρώπων να έχουν πρόσβαση στη μόρφωση σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Ένα νέο και εξελιγμένο μοντέλο εκπαίδευσης βασισμένο στα προαναφερόμενα, είναι αυτό των μαζικών ανοικτής διαδικτυακών μαθημάτων, τα λεγόμενα MOOCs (Massive Open Online Courses). Αποτελούν ένα νέο πεδίο που στηρίζεται στην ιδιαίτερη δομή τους. Η δομή τους αποτελείται ως επί το πλείστον από την απόσταση που έχει ο εκπαιδευόμενος από τον εκπαιδευτή ή το εκπαιδευτικό ίδρυμα που οργανώνει τα σχετικά μαθήματα. Επίσης, η δομή τους αποτελείται από τα τεχνολογικά μέσα τα οποία αξιοποιούνται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στα MOOCs υπάρχουν ειδικοί στόχοι, οι οποίοι ενδέχεται να έγκεινται στην παροχή της δυνατότητας πρόσβασης στη γνώση σε ανθρώπους οι οποίοι με άλλο τρόπο δεν θα μπορούσαν να εκπαιδευτούν. Με λίγα λόγια είναι αυτό το είδος της εκπαίδευσης το οποίο ικανοποιεί το δικαίωμα κάθε πολίτη για πρόσβαση σε εκπαιδευτικές δομές. Επίσης εδώ η χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού είναι αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό και την εκπαιδευτική πράξη. Συνεπώς αποτελεί μια γενικότερη έκφραση της ηλεκτρονικής μάθησης η οποία διευρύνει αναπόφευκτα την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα MOOCs συμβάλουν στη διαφοροποίηση του παραδοσιακού μοντέλου εκπαίδευσης, που ήταν ως επί το πλείστον δασκαλοκεντρικό. Οι εκπαιδευόμενοι δεν είναι υποχρεωμένοι πλέον να προσαρμοστούν στο είδος διδασκαλίας που εφαρμόζει ο εκπαιδευτής, καθώς επιχειρείται μία περισσότερο μαθητοκεντρική προσέγγιση. Αυτό προκύπτει, αφενός από την πληθώρα επιστημονικού εκπαιδευτικού υλικού και αφετέρου από τη δυνατότητα του εκπαιδευόμενου να προσαρμόσει το περιεχόμενο του μαθήματος στο δικό του ρυθμό εκμάθησης και στις δικές του ανάγκες, γεγονός το οποίο ενθαρρύνει σε μεγάλο βαθμό τη συμμετοχή σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Ο στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να διερευνήσει τους παράγοντες εκείνους που επηρέασαν την ιστορική εξέλιξη της χρήσης των MOOCs, τόσο γενικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και ειδικότερα στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Επιπροσθέτως, να διατυπωθούν ερευνητικά ερωτήματα για μελλοντικές έρευνες μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και ερμηνείες σχετικών εννοιών. Η σημαντικότητα της έρευνας στην εκπαίδευση μέσω MOOCs αποτελεί προϋπόθεση, ώστε οι μελλοντικές ερευνητικές δράσεις στο πεδίο αυτό να λαμβάνουν υπόψη τη σημαντική ερευνητική παρακαταθήκη, αλλά και τις σύγχρονες εξελίξεις. el
dc.format.extent 83 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ el
dc.subject ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ el
dc.subject TEICM::ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ::ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ el
dc.subject.ddc 371.334 el
dc.title Μεθοδολογία για την αξιολόγηση χρήσης μαθημάτων MOOCs για τη διδασκαλία ανωτέρων μαθηματικών el
dc.type Πτυχιακή εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword MOOCs (Massive Open Online Courses) el
dc.subject.keyword Διδασκαλία ανωτέρων μαθηματικών el
dc.subject.keyword Εξ αποστάσεως εκπαίδευση el
dc.subject.keyword Ηλεκτρονική μάθηση el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές