Προσεγγίσεις και τεχνικές για την εργασία με τους σπουδαστές με μειωμένο ενδιαφέρον για τα ανώτερα μαθηματικά

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Αναστασίου, Χρήστος
dc.contributor.advisor Σάλτας, Βασίλειος
dc.contributor.author Πλιάκος, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned 2016-06-13T15:27:50Z
dc.date.available 2016-06-13T15:27:50Z
dc.date.issued 2016-03
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/2558
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Η εν λόγω πτυχιακή εργασία σχετίζεται με την προσφορά της τεχνολογίας της πληροφορικής και συγκεκριμένα των ηλεκτρονικών διαγωνισμάτων στην εκπαίδευση σπουδαστών ανώτατου τεχνολογικού ιδρύματος με μειωμένο ενδιαφέρον για τα ανώτερα μαθηματικά. Με τις έρευνες που υλοποιήθηκαν θέλουμε να διαπιστώσουμε κατά πόσο η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και συγκεκριμένα των ηλεκτρονικών διαγωνισμάτων, βοηθούν στην κατανόηση και απόδοση των σπουδαστών γενικά και ειδικά αυτών που δεν αγαπούν την εν λόγω επιστήμη. Στην εργασία αναπτύχθηκαν όλες οι θεωρητικές έννοιες που σχετίζονται με την μαθηματική αξιολόγηση βάσει διαγωνισμάτων πολλαπλής επιλογής καθώς επίσης και ημιτελών λύσεων και όλα αυτά στα πλαίσια αξιολόγησης των ανώτερων μαθηματικών του τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος. Δεν αποτελεί, η παρούσα πτυχιακή εργασία, μόνο μία βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος. Υλοποιήθηκαν επιπροσθέτως και συμπληρωματικά και δύο έρευνες. Η πρώτη έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά μέσω ενός δομημένου ερωτηματολογίου, το οποίο κοινοποιήθηκε στο μέσο κοινωνικής δικτύωση Facebook σε σχετικές σπουδαστικές ομάδες. Έγινε προσπάθεια διερεύνησης θεμάτων που συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το ρόλο και την ουσία των ασκήσεων πολλαπλής επιλογής κατά την εργασία – αξιολόγηση σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στην ύλη του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού Α΄ Εξαμήνου. Ως σκοπός της έρευνας τέθηκε η μελέτη της απόδοσης των σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στον ολοκληρωτικό και διαφορικών λογισμό συναρτήσεων μιας ανεξάρτητης μεταβλητής, κατά την αξιολόγηση αυτών μέσω ασκήσεων πολλαπλής επιλογής. Σε συνέχεια και συμπλήρωση της πρώτης έρευνας, υλοποιήθηκε και η δεύτερη έρευνα, με τη διανομή των ασκήσεών μέσω ηλεκτρονικού διαγωνίσματος. Επιλέχτηκε ο τύπος της πειραματικής έρευνας. Έγινε προσπάθεια διερεύνησης θεμάτων που συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το ρόλο και την ουσία των ασκήσεων με ημιτελείς λύσεις κατά την εργασία – αξιολόγηση σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στην ύλη του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού Α΄ Εξαμήνου. Οι ημιτελείς λύσεις αντιπαρατέθηκαν με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Ως σκοπός της έρευνας τέθηκε η μελέτη της απόδοσης των σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στον ολοκληρωτικό και διαφορικών λογισμό συναρτήσεων μιας ανεξάρτητης μεταβλητής, κατά την αξιολόγηση αυτών μέσω ασκήσεων με ημιτελείς λύσεις. Η καταγραφή και επεξεργασία των λαμβανόμενων αποτελεσμάτων των δύο διεξαχθεισών ερευνών που έγινε, υλοποιήθηκε με τη βοήθεια του λογισμικού προγράμματος SPSS. Η πτυχιακή εργασία αποτελείται από εννέα συνολικά κεφάλαια τα οποία συμπληρώνονται από τέσσερα απαραίτητα παραρτήματα. Τα τρία πρώτα κεφάλαια αποτελούν τη θεωρητική επεξήγηση των προς έρευνα μαθηματικών προτάσεων αξιολόγησης σπουδαστών με μειωμένο το ενδιαφέρον για τη μαθηματική επιστήμη. Φέρουν τους ακόλουθους τίτλους, αντίστοιχα: «Η πορεία της διδασκαλίας των μαθηματικών», «Ύλη ανώτερων μαθηματικών» και «Διδακτική πρόταση αξιολόγησης ανώτερων μαθηματικών». Τα επόμενα δύο αναφέρονται στον τρόπο οργάνωσης μιας εκπαιδευτικής έρευνας, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα σχετίζονται με τις διεξαχθείσες έρευνες. Οι τίτλοι τους είναι αντίστοιχα οι ακόλουθοι: «Δομή και οργάνωση εκπαιδευτικής έρευνας» και «Ερευνητική μεθοδολογία διεξαχθεισών ερευνών». Τα υπόλοιπα τέσσερα σχετίζονται με τις δύο διεξαχθείσες έρευνες, στην οργάνωσή τους όσο και στην επεξεργασία των λαμβανόμενων στατιστικών αποτελεσμάτων. Οι τίτλοι τους είναι οι εξής: «Ύλη αξιολόγησης», «Ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο», «Ανάλυση αποτελεσμάτων πρώτης έρευνας» και «Ανάλυση αποτελεσμάτων δεύτερης έρευνας». el
dc.format.extent 118 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ el
dc.subject ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ el
dc.subject TEICM::ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ::ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ el
dc.subject.ddc 371.334 el
dc.title Προσεγγίσεις και τεχνικές για την εργασία με τους σπουδαστές με μειωμένο ενδιαφέρον για τα ανώτερα μαθηματικά el
dc.type Πτυχιακή εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Τριτοβάθμια εκπαίδευση el
dc.subject.keyword Πληροφορική και διδασκαλία el
dc.subject.keyword Μαθηματική αξιολόγηση el
dc.subject.keyword Ανώτερα μαθηματικά el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές