dc.contributor.advisor |
Αναστασίου, Χρήστος |
|
dc.contributor.advisor |
Σάλτας, Βασίλειος |
|
dc.contributor.author |
Πλιάκος, Κωνσταντίνος |
|
dc.date.accessioned |
2016-06-13T15:27:50Z |
|
dc.date.available |
2016-06-13T15:27:50Z |
|
dc.date.issued |
2016-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/2558 |
|
dc.description |
Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο |
el |
dc.description.abstract |
Η εν λόγω πτυχιακή εργασία σχετίζεται με την προσφορά της τεχνολογίας της πληροφορικής και συγκεκριμένα των ηλεκτρονικών διαγωνισμάτων στην εκπαίδευση σπουδαστών ανώτατου τεχνολογικού ιδρύματος με μειωμένο ενδιαφέρον για τα ανώτερα μαθηματικά.
Με τις έρευνες που υλοποιήθηκαν θέλουμε να διαπιστώσουμε κατά πόσο η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και συγκεκριμένα των ηλεκτρονικών διαγωνισμάτων, βοηθούν στην κατανόηση και απόδοση των σπουδαστών γενικά και ειδικά αυτών που δεν αγαπούν την εν λόγω επιστήμη.
Στην εργασία αναπτύχθηκαν όλες οι θεωρητικές έννοιες που σχετίζονται με την μαθηματική αξιολόγηση βάσει διαγωνισμάτων πολλαπλής επιλογής καθώς επίσης και ημιτελών λύσεων και όλα αυτά στα πλαίσια αξιολόγησης των ανώτερων μαθηματικών του τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος. Δεν αποτελεί, η παρούσα πτυχιακή εργασία, μόνο μία βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος. Υλοποιήθηκαν επιπροσθέτως και συμπληρωματικά και δύο έρευνες.
Η πρώτη έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά μέσω ενός δομημένου ερωτηματολογίου, το οποίο κοινοποιήθηκε στο μέσο κοινωνικής δικτύωση Facebook σε σχετικές σπουδαστικές ομάδες. Έγινε προσπάθεια διερεύνησης θεμάτων που συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το ρόλο και την ουσία των ασκήσεων πολλαπλής επιλογής κατά την εργασία – αξιολόγηση σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στην ύλη του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού Α΄ Εξαμήνου. Ως σκοπός της έρευνας τέθηκε η μελέτη της απόδοσης των σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στον ολοκληρωτικό και διαφορικών λογισμό συναρτήσεων μιας ανεξάρτητης μεταβλητής, κατά την αξιολόγηση αυτών μέσω ασκήσεων πολλαπλής επιλογής.
Σε συνέχεια και συμπλήρωση της πρώτης έρευνας, υλοποιήθηκε και η δεύτερη έρευνα, με τη διανομή των ασκήσεών μέσω ηλεκτρονικού διαγωνίσματος. Επιλέχτηκε ο τύπος της πειραματικής έρευνας. Έγινε προσπάθεια διερεύνησης θεμάτων που συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με το ρόλο και την ουσία των ασκήσεων με ημιτελείς λύσεις κατά την εργασία – αξιολόγηση σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στην ύλη του διαφορικού και ολοκληρωτικού λογισμού Α΄ Εξαμήνου. Οι ημιτελείς λύσεις αντιπαρατέθηκαν με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Ως σκοπός της έρευνας τέθηκε η μελέτη της απόδοσης των σπουδαστών στα ανώτερα μαθηματικά και συγκεκριμένα στον ολοκληρωτικό και διαφορικών λογισμό συναρτήσεων μιας ανεξάρτητης μεταβλητής, κατά την αξιολόγηση αυτών μέσω ασκήσεων με ημιτελείς λύσεις.
Η καταγραφή και επεξεργασία των λαμβανόμενων αποτελεσμάτων των δύο διεξαχθεισών ερευνών που έγινε, υλοποιήθηκε με τη βοήθεια του λογισμικού προγράμματος SPSS.
Η πτυχιακή εργασία αποτελείται από εννέα συνολικά κεφάλαια τα οποία συμπληρώνονται από τέσσερα απαραίτητα παραρτήματα.
Τα τρία πρώτα κεφάλαια αποτελούν τη θεωρητική επεξήγηση των προς έρευνα μαθηματικών προτάσεων αξιολόγησης σπουδαστών με μειωμένο το ενδιαφέρον για τη μαθηματική επιστήμη. Φέρουν τους ακόλουθους τίτλους, αντίστοιχα: «Η πορεία της διδασκαλίας των μαθηματικών», «Ύλη ανώτερων μαθηματικών» και «Διδακτική πρόταση αξιολόγησης ανώτερων μαθηματικών».
Τα επόμενα δύο αναφέρονται στον τρόπο οργάνωσης μιας εκπαιδευτικής έρευνας, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα σχετίζονται με τις διεξαχθείσες έρευνες. Οι τίτλοι τους είναι αντίστοιχα οι ακόλουθοι: «Δομή και οργάνωση εκπαιδευτικής έρευνας» και «Ερευνητική μεθοδολογία διεξαχθεισών ερευνών».
Τα υπόλοιπα τέσσερα σχετίζονται με τις δύο διεξαχθείσες έρευνες, στην οργάνωσή τους όσο και στην επεξεργασία των λαμβανόμενων στατιστικών αποτελεσμάτων. Οι τίτλοι τους είναι οι εξής: «Ύλη αξιολόγησης», «Ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο», «Ανάλυση αποτελεσμάτων πρώτης έρευνας» και «Ανάλυση αποτελεσμάτων δεύτερης έρευνας». |
el |
dc.format.extent |
118 |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.publisher |
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας |
el |
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el |
|
dc.subject |
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ |
el |
dc.subject |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
el |
dc.subject |
TEICM::ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ::ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ |
el |
dc.subject.ddc |
371.334 |
el |
dc.title |
Προσεγγίσεις και τεχνικές για την εργασία με τους σπουδαστές με μειωμένο ενδιαφέρον για τα ανώτερα μαθηματικά |
el |
dc.type |
Πτυχιακή εργασία |
|
dc.contributor.department |
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. |
el |
dc.heal.publisherID |
teiser |
|
dc.subject.keyword |
Τριτοβάθμια εκπαίδευση |
el |
dc.subject.keyword |
Πληροφορική και διδασκαλία |
el |
dc.subject.keyword |
Μαθηματική αξιολόγηση |
el |
dc.subject.keyword |
Ανώτερα μαθηματικά |
el |