The economic crisis in Greece can be mainly dealt with the utilisation
of the competitive advantages of the national production and with the
economic growth that will occur. Greek products have to obtain competitive
features and increase their share in international markets. In
this sector the Greek Yellow Cling Peaches Industry holds a prominent
place, as almost all of the production is distributed in international
markets. The sector is resisting, despite the fierce competition from
other similar products of countries having cheaper cost of production.
Which strategy should this sector follow in order to preserve or improve
its share in international markets? How could Greek exports deal
with the problem of cheaper competitive products in emerging markets
like Russia? How can the product differentiation contribute in the acquisition
of competitive advantage? These are critical questions that
this paper will attempt to address.
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπιστεί κύρια με την
εκμετάλλευση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της εγχώριας παραγωγής και την οικονομική ανάπτυξη που θα προκύψει. Τα ελληνικά προϊόντα επιβάλλεται να αποκτήσουν ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά και να αυξήσουν το μερίδιό τους στις διεθνείς αγορές. Στον τομέα αυτό η ελληνική βιομηχανία κονσερβοποίησης ροδάκινου κατέχει εξέχουσα θέση, καθότι σχεδόν το σύνολο της παραγωγής διατίθεται στις διεθνείς αγορές. Ο τομέας αντιστέκεται, παρά τον σφοδρό ανταγωνισμό που δέχονται από τα ομοειδή προϊόντα χωρών, με φθηνότερων κόστος παραγωγής. Ποια στρατηγική όμως πρέπει να ακολουθήσει ο τομέας αυτός στην προσπάθεια διατήρησης ή βελτίωσης του μεριδίου του στις διεθνείς αγορές; Πώς θα μπορούσαν οι ελληνικές εξαγωγές να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των φτηνών ανταγωνιστικών προϊόντων σε αναδυόμενες χώρες, όπως η Ρωσία; Με ποιο τρόπο μπορεί να συμβάλλει η διαφοροποίηση του προϊόντος στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος; Τα παραπάνω αποτελούν κρίσιμα ερωτήματα, που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε με την εργασία αυτή.