Διαχρονική εξέλιξη χρήσεων γης, τμήματος της παραλιακής περιοχής του Δήμου Πυλαίας, Νομού Θεσσαλονίκης

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κωνσταντινίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.author Αλεξιάδης, Γεώργιος
dc.date.accessioned 2015-06-08T13:48:23Z
dc.date.available 2015-06-08T13:48:23Z
dc.date.issued 2007-05
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/1131
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Κύριος στόχος αυτής της Πτυχιακής Εργασίας ήταν η συλλογή και η επεξεργασία των δεδομένων, η παρουσίαση της διαχρονικής εξέλιξης της περιοχής μελέτης καθώς και η εξέταση τοποθέτησης ενός σταθερού μέσου μεταφοράς προς και από την περιοχή. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, θεωρήθηκε απαραίτητη η συλλογή χαρτών από τις αρχές του 20ου αιώνα οι οποίοι δείχνουν εμφανώς όλες τις αλλαγές που υπέστη η περιοχή, χάρτες με τις σημερινές λεωφοριογραμμές καθώς και ο κτηματολογικός χάρτης του Δήμου Πυλαίας. Στο πρώτο κεφάλαιο της Πτυχιακής Εργασίας δίνονται πληροφορίες σχετικά με τον Δήμο Πυλαίας. Στη συνέχεια ακολουθεί η περιγραφή και ο προσδιορισμός της τοποθεσίας του Δήμου Πυλαίας, και συγκεκριμένα της περιοχής μελέτης, σε σχέση με το υπόλοιπο πολεοδομικό συγκρότημα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Τα δημογραφικά στοιχεία που επιλέχτηκαν είναι από την τελευταία απογραφή που έγινε το 2001 και δείχνει την επικρατούσα κατάσταση. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε όλες τις υπηρεσίες, δημόσιες και ιδιωτικές, καθώς και σε φυσικά πρόσωπα που βοήθησαν για τη συλλογή των δεδομένων αυτών. Τόσο η κατάσταση που επικρατεί στις προαναφερθείσες υπηρεσίες, όσο και η αντιμετώπιση από τους αρμόδιους υπαλλήλους ήταν απογοητευτική. Εξαίρεση αποτελούν οι υπηρεσίες του Δήμου Πυλαίας, η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου και το μελετητικό γραφείο του Κτηματολογίου Πυλαίας, όπου οι υπάλληλοι ήταν πλήρως συνεργάσιμοι και εξυπηρετικοί, καθότι συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην παροχή στοιχείων και δεδομένων, απαραίτητων για τη σύνταξη της παρούσας πτυχιακής εργασίας. Μεγάλη έλλειψη σε υλικό, όσο σε ψηφιακή μορφή τόσο και σε αναλογική, εμφανίστηκε σε όλα τα υπόλοιπα γραφεία και υπηρεσίες, όπου αναζητήθηκαν στοιχεία για την περιοχή. Στη συνέχεια, του κεφαλαίου γίνεται η αξιολόγηση των χαρτών καθώς και μια λεπτομερής αναφορά στα προβολικά συστήματα που είναι συνταγμένοι οι τελευταίοι. Το σύστημα ΗΑΤΤ και το ΕΓΣΑ ’87 είναι τα δύο προβολικά συστήματα όπου συναντήθηκαν στους πρωτογενείς χάρτες, για την παρούσα πτυχιακή εργασία καθώς και η διαδικασία του μετασχηματισμού συντεταγμένων, που απαιτήθηκε. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα εργαλεία και προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν στην παρούσα πτυχιακή εργασία. Τα προβλήματα που εμφανίστηκαν ήταν ελάχιστα, αλλά ικανά για να καθυστερήσουν σε αρκετό βαθμό την εκπόνησή της. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την επεξεργασία των χαρτών. Διάφορες εικόνες από την οθόνη του ΗΥ, δείχνουν το τελικό αποτέλεσμα κάθε χάρτη μεμονωμένα. Τα σημεία που επιλέχτηκαν για τη γεωαναφορά των χαρτών καθώς και το τελικό σφάλμα (R.M.S.) γίνονται αντιληπτά. Στο σύνολο, χρησιμοποιήθηκαν χάρτες από 7 διαφορετικές χρονολογίες, που κάλυπταν την περιοχή μελέτης. Η περιοχή μελέτης καλύπτει έκταση από την Εγνατία Οδό έως την παραλία του Δήμου Πυλαίας (κάτωθεν της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής) και από το Ιατρικό Διαβαλκανικό έως το εμπορικό κέντρο “Mediterranean Cosmos”. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που απορρέουν από την εκπόνηση της παρούσας πτυχιακής εργασίας. Ολόκληρη η περιοχή εξελίσσεται στο χρόνο, καθώς παρατηρείται αύξηση στην ανοικοδόμηση και αλλαγές στις χρήσεις της γης. Νέες περιοχές του Δήμου Πυλαίας εντάσσονται στο σχέδιο πόλης με αποτέλεσμα τα αυξάνεται ο πληθυσμός του. Νέα εμπορικά καταστήματα, με κέντρα διασκέδασης, καφετέριες, εστιατόρια και κινηματογράφους, δημιουργούνται στην οδό Γεωργικής Σχολής και πρόσφατα στην Εγνατία Οδό με αποτέλεσμα να προσέρχεται μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών στην περιοχή. Η μεταφορά των καταστημάτων από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Πυλαίας γίνεται με επιτυχία. Το κέντρο αποσυμφορίζεται με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον και η οικονομία να ενισχύει περιοχές που παλιά δεν είχαν μεγάλη αξία γης. Σε σύγκριση με τα τωρινά στοιχεία και χάρτες, τα υψόμετρα της περιοχής δεν έχουν αλλάξει αισθητά, εκτός φυσικά από κάποιες μικρές περιπτώσεις όπως είναι το Mediterranean Cosmos και τα υπόλοιπα εμπορικά κέντρα. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση μιας λεωφορειογραμμής. Θεωρητικά, τα απαιτούμενα κριτήρια είναι αρκετά, πρακτικά όμως ελάχιστα είναι αυτά που τηρούνται. Οι αποστάσεις μεταξύ των στάσεων και η κάλυψη της περιοχής από τη λεωφορειακή γραμμή είναι τα πιο σημαντικά κριτήρια για τον σχεδιασμό των δρομολογίων. Μετά από έρευνες αρμοδίων υπαλλήλων και μελέτες μικρής χρονικής διάρκειας, αποφασίζεται από ποια σημεία θα περνάει το λεωφορείο, υπολογίζεται η διάρκεια του δρομολογίου καθώς ακόμα και κατά πόσο συχνά θα πρέπει να γίνεται η διέλευση αυτού. Ταυτόχρονα όμως θα πρέπει να τηρούνται κριτήρια που αφορούν την παροχή του επιπέδου εξυπηρέτησης. Ο αριθμός των μεταφερόμενων επιβατών, ο αριθμός μετεπιβιβάσεων, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τη γραμμή ανά ώρα είναι τα πιο σημαντικά από αυτά. Οι έρευνες που γίνονται δεν είναι χρονοβόρες, αλλά η ορθή απόφαση είναι αυτή που καθυστερεί την όλη διαδικασία. Η επεξεργασία των δεδομένων που συλλέγονται καθώς και η επιλογή της τοποθέτησης ενός τέτοιου μέσου σταθερής μεταφοράς, επιρρίπτει αρκετές ευθύνες προς άπαντες. Στο τέλος της Πτυχιακής Εργασίας παρατίθενται βοηθητικά παραρτήματα όπου παρουσιάζονται όλοι οι χάρτες που συλλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν, χάρτες από όλα τα δρομολόγια των λεωφορείων που εξυπηρετούν τους πολίτες προς και από την περιοχή καθώς και τα δρομολόγια. el
dc.description.abstract Main object of this thesis was the collection and the processing of data, the presentation of diachronic development of the region study as well as the examination of a new transportation line in the area. For the achievement of this object, was considered essential the collection of maps from the beginning of 20th century which show obviously all the changes that were made in the region, maps with current transportation lines as well as the cadastral map of Municipality of Pylaia. In the first chapter of this thesis, information regarding to the Municipality Pylaia are given. Following, it is given the description and the determination of locality of Municipality of Pylaia in combination with urban group of Municipality Thessalonica and in particular the region of study. The demographic elements that were selected are from the last inventory that became in 2001 and shows the prevailing situation. The second chapter is a reference for all the services, public and private, as well as in individual people that helped for the collection of this data. The situation that prevails in the mentioned services as well as the confrontation of the responsible employees was disappointing. Exception constitute the services of Municipality of Pylaia, the Service for Public Lands and the Cadastral Office of Pylaia, where the employees were completely collaborative and obliging, contributing to a large extent for the supplying of elements and data, essential for the syntax of this thesis. All the other services had lack in elements, either in digital or analogical form. Afterwards, there is an estimation of the collected maps as well as a detail report of the projection of them. HATT and ΕΓΣΑ ’87 are the two projection systems of the used maps in this thesis, as well as the process of transformation of coordinates, that was required. The third chapter is a analytical report of the tools and computer programs that were used for the goal of this thesis. The problems that came along were minimal but capable enough in order to delay the completion of the work. In the next chapter there is an outline of the procedure that was followed in order to process the maps. Various print screens show the final result of each map individually. The points that were selected for the georeference of the maps as well as final fault (R.M.S.) become perceptible. Various maps from 7 different chronologies were used and covered the region of study. The region of study extents from Egnatia Road until the beach of Municipality of Pylaia (under the avenue of Agricultural Faculty) and from Medical Center “Diabalkaniko” until the shopping center “Mediterranean Cosmos”. In the fifth chapter are presented the conclusions that arise from the development of present thesis. The entire region develops in the years, as there is observed an increase in the reconstruction and changes in the uses of land. New regions of Municipality of Pylaia are included in the urban territory of the city with direct effect the increase of the population. New shopping centers, with coffee shops, restaurants and cinemas, are created in the road of Agricultural Faculty and recently in Egnatia Road and a great number of consumers arrives in the region. The transfer of shops from the centre of Thessalonica, in the region of Pylaia is successful. The decentralization has as result less infection of the environment and the economical support of the regions that used to have low land value. Compared to the actual elements and maps, the altitudes of the region have not changed perceptibly, except from certain small cases as the Mediterranean Cosmos and other shopping centres. In the sixth chapter there is an extensive report to the criteria that are used for the installation of a new transportation line. Theoretically, the required criteria are effectual, but in practice least of them are been observed. The distances between the stages and the cover of region from the transportation line are the most important criteria for the planning of route way. After researches of the responsible employees and studies of small time duration, it is decided which will be the stages of the bus, it is calculated the duration of route way and also how often the bus will pass. However, there’s supposed to be observed criteria that concerns the benefit of level of service. The number of transported passengers, the number of re-embarkations, the passengers that use the line per hour are the most important of these. The researches that are being made are not time-consuming, but the equitable decision is the one that delays the all process. The data processing as well as the selection of a new transportation line with these conditions, pin enough responsibilities to everyone is relevant. In the end of this thesis are set out auxiliary appendixes where are presented the all maps that were collected and processed, maps from the all itineraries of buses that serve the transferees to and from the region as well as the time tables. en
dc.format.extent 53 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ el
dc.subject TEICM::ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ el
dc.subject.ddc 711 el
dc.title Διαχρονική εξέλιξη χρήσεων γης, τμήματος της παραλιακής περιοχής του Δήμου Πυλαίας, Νομού Θεσσαλονίκης el
dc.type Πτυχιακή εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. και Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής Τ.Ε. el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Χωροθέτηση γης el
dc.subject.keyword Προβολικά συστήματα el
dc.subject.keyword Χαρτογραφία el
dc.subject.keyword Χρήσεις γης el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές