Σύγκριση πολεοδομικών προτύπων για σχολεία σε υφιστάμενο πολεοδομικό ιστό. Εφαρμογή στη πόλη των Σερρών

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παναγιωτόπουλος, Ελευθέριος
dc.contributor.author Ραπανάκη, Μαριλένα
dc.contributor.author Σακελχάν, Σοφία
dc.date.accessioned 2015-06-08T13:30:06Z
dc.date.available 2015-06-08T13:30:06Z
dc.date.issued 2007-04
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/1128
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Σκοπός της εργασίας είναι η καταγραφή και σύγκριση ιστορικών στοιχείων, παροχών προς τους μαθητές, ύπαρξη εγκαταστάσεων για πάσης φύσεως δραστηριότητες, χώρων υγιεινής και μέτρα ασφάλειας των σχολικών συγκροτημάτων και συσχέτιση της εφαρμογής των πολεοδομικών προτύπων. Τα πολεοδομικά πρότυπα έχουν θεσμοθετηθεί το 1983 από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Οι πολεοδομικοί δείκτες προδιαγραφής αποτελούν οδηγό για τις προβλεπόμενες ανάγκες και καθορίζουν τη συμπεριφορά ενός οικιστικού συστήματος. Βασικά σημεία της έρευνας ήταν η σύγκριση της υφιστάμενης κατάστασης των σχολικών συγκροτημάτων με τα σταθερότυπα που αφορούν την ακτίνα εξυπηρέτησης, τη βιωσιμότητα της μονάδας, τα αναγκαία τ.μ./μαθητή. Επιλέχθηκε ως συγκριτικό σημείο η ιδανική σχέση που πρέπει να υφίσταται μεταξύ κατοίκου και δομημένης επιφάνειας, η οποία σύμφωνα με τα βιβλιογραφικά δεδομένα είναι 30 τμ/κάτοικο. Επομένως απαιτούμενο δεδομένο είναι το εμβαδόν κάθε οικοδομικού πολυγώνου και ο συντελεστής δόμησης. Η συλλογή των στοιχείων για τα σχολεία πραγματοποιήθηκε με σχετικό ερωτηματολόγιο. Η περιγραφική καταγραφή της ακτίνας εξυπηρέτησης κάθε σχο¬λείου μετατράπηκε σε χωρική με επιτόπου αυτοψία σε κατάλληλο χαρτογραφικό υπόβαθρο, διότι δεν υπήρχε σε διάγραμμα η αρίθμηση των οδών ανά οικοδομικό πολύγωνο. Τεχνικά στοιχεία για το εμβαδόν του οικοπέδου του σχολείου και της δομήσιμης επιφάνειας αναζητήθηκαν από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Σερρών, από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και από τον Δήμο Σερρών. Από το ψηφιοποιημένο αρχείο του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης των Σερρών υπολογίστηκαν αναλυτικά τα εμβαδά των οικοδομικών πολυγώνων και ανάλογα με το Σ.Δ. κάθε πολυγώνου προέκυψε ο μέγιστος επιτρεπτός οικοδομικός όγκος που μπορεί να ανεγερθεί. Ακολουθώντας τα πολεοδομικά πρότυπα πραγματοποιήθηκε αναγωγή της μέγιστης δομημένης επιφάνειας σε κατοίκους ανά Ο.Π. και στη συνέχεια σε μαθητές. Από τον συνδυασμό των σχολικών ζωνών με τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων, προέκυψαν πολεοδομικά, στατιστικά, ιστορικά συμπεράσματα, τα οποία απεικονίζονται με μορφή πινάκων και διαγραμμάτων. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από την επεξεργασία των στοιχείων και τα αποτελέσματά τους είναι τα εξής : • Όσον αφορά την κατανομή χώρου ανά μαθητή (για το οικόπεδο) το 2006 – 2007 7 σχολεία έχουν εμβαδόν κτίσματος ανά μαθητή από 7 – 11 τ.μ. (η κατηγορία αυτή είναι η μικρότερη δυνατή σύμφωνα με τα πολεοδομικά πρότυπα). Στην μεγαλύτερη δυνατή κατηγορία, σύμφωνα πάντα με τα πολεοδομικά πρότυπα ανήκουν 6 σχολεία (13 – 21 τ.μ.). Σε 5 σχολεία ο χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή είναι κάτω του ορίου της μικρότερης κατηγορίας (7 – 11 τ.μ.), πράγμα που σημαίνει ότι ο χώρος δεν επαρκεί. Αντίστοιχα, 5 σχολεία βρίσκονται πάνω από το όριο της μεγαλύτερης κατηγορίας (13 – 21 τ.μ.) , αυτό σημαίνει ο χώρος για κάθε μαθητή επαρκεί και με το παραπάνω. • Όσον αφορά την κατανομή χώρου ανά μαθητή (για το κτίσμα) το 2006 – 2007 17 σχολεία έχουν εμβαδόν κτίσματος ανά μαθητή από 4 – 6 τ.μ. (η κατηγορία αυτή είναι η μικρότερη δυνατή σύμφωνα με τα πολεοδομικά πρότυπα). Στην μεγαλύτερη δυνατή κατηγορία, σύμφωνα πάντα με τα πολεοδομικά πρότυπα ανήκουν 4 σχολεία (5 – 8 τ.μ.). Σε 10 σχολεία ο χώρος που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή είναι κάτω του ορίου της μικρότερης κατηγορίας (4 – 6 τ.μ.), πράγμα που σημαίνει ότι ο χώρος δεν επαρκεί. Αντίστοιχα, 1 σχολεία βρίσκονται πάνω από το όριο της μεγαλύτερης κατηγορίας (5 – 8 τ.μ.) , αυτό σημαίνει ο χώρος για κάθε μαθητή επαρκεί και με το παραπάνω. • Ο αριθμός των μαθητών παρουσιάζει ομαλή αυξομείωση ενώ σταδιακή αύξηση παρουσιάζει ο αριθμός των διδασκόντων ιδιαίτερα τη χρονική περίοδο 2001 – 2004 μέσα στο διάστημα το οποίο τα σχολεία λειτούργησαν ως ολοήμερα. • Από την χρονολογία κατασκευής σχολείων ανά 20ετία συμπεράναμε ότι το Ειδικό σχολείο είναι το μόνο που χτίστηκε μετά το 2000 ενώ τα περισσότερα σχολεία 10 στον αριθμό χτίστηκαν μεταξύ του 1980 – 2000. el
dc.format.extent 102 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ el
dc.subject TEICM::ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ::ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ el
dc.subject.ddc 711 el
dc.title Σύγκριση πολεοδομικών προτύπων για σχολεία σε υφιστάμενο πολεοδομικό ιστό. Εφαρμογή στη πόλη των Σερρών el
dc.type Πτυχιακή εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. και Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής Τ.Ε. el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Πολεοδομικά πρότυπα el
dc.subject.keyword Σχολικά κτίρια el
dc.subject.keyword Πολεοδομία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές