Περίληψη:
Η εισχώρηση των web τεχνολογιών στον χώρο του εμπορίου είναι εδώ και χρόνια ευρεία. Η σωστή και προσεγμένη χρήση τους σε διάφορους τομείς όπως η διαφήμιση και οι ηλεκτρονικές συνδιαλλαγές μέσω Διαδικτύου έχουν καταστήσει απαραίτητη την χρησιμοποίηση τους από κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και θέλει να ανταπεξέλθει στον σκληρό ανταγωνισμό ο οποίος πια έχει ξεφύγει από τα τοπικά-εθνικά πλαίσια και έχει μεταφερθεί σε παγκόσμια κλίμακα. Έτσι τίθενται τα ερωτήματα, ποιά τμήματα-κομμάτια αυτής της μεγάλης γκάμας τεχνολογικών εργαλείων είναι τα απαραίτητα για κάθε περίσταση? Ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να τις χρησιμοποιήσει η εκάστοτε επιχείρηση. Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός? Πόσο εύκολη είναι η χρήση τους και πόσο αποδοτικά μπορούν να είναι σε πραγματικές συνθήκες? Η παρούσα πτυχιακή εργασία θα επικεντρωθεί σε δύο δημοφιλή δωρεάν εργαλεία ανάπτυξης ηλεκτρονικών καταστημάτων ανοιχτού κώδικα τα οποία έχουν ουσιαστικές διαφορές στην φιλοσοφία τους όμως είναι εξίσου αποτελεσματικά και έχουν καταφέρει και κερδίσει την εκτίμηση και την προτίμηση της κοινής γνώμης και των ανθρώπων που ασχολούνται επαγγελματικά επάνω στο αντικείμενο. Πρόκειται για το Joomla VirtueMart από την μία το οποίο και μόνο που φέρει τον όρο Joomla του προσδίδει κύρος εάν αναλογιστούμε ότι το Joomla είναι το νούμερο 2 Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένων και πριν την εμφάνιση και εκτίναξη του Wordpress ήταν το νούμερο 1. Το δεύτερο εργαλείο είναι το Drupal Commerce. Η Drupal προσφέρει αυτή την ηλεκτρονική λύση η οποία περιέχει πληθώρα επιλογών και παραμετροποιήσεων σε ένα περιβάλλον, αν και δεν το συνηθίζει, φιλικό προς την χρήστη ωστόσο η εμπειρία και η καλή εξοικείωση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις Μέσα από την υλοποίηση των δύο ηλεκτρονικών καταστημάτων και ύστερα από συγκριτική μελέτη αυτών, θα εξαχθούν ορισμένα αποτελέσματα τα οποία θα φανούν χρήσιμα σε όλες τις ομάδες ατόμων που έρχονται σε επαφή με τα εργαλεία αυτά είτε πρόκειται για πελάτες-χρήστες, είτε για προγραμματιστές είτε για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.