Περίληψη:
Σε μια εποχή πλήρους ψηφιοποίησης της πληροφορίας είναι λογικό να αναμένουμε πως η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας θα υποκαταστήσει σιγά σιγά σε ένα μεγάλο βαθμό πολλές παραδοσιακές δραστηριότητες και δομές της καθημερινότητάς μας. Η ακαδημαϊκή δραστηριότητα είναι ένας από τους πρώτους και κυρίαρχους τομείς στους οποίους η ψηφιοποίησης της πληροφορίας εισήχθη με τόσο έντονο τρόπο και βοήθησε στο να προωθηθούν οι σκοποί και το αντικείμενο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Από την ψηφιοποίηση των παρουσιάσεων και των βιβλίων μέχρι τα δημοφιλέστατα πλέον MOOC’s, η ψηφιακή τεχνολογία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ακαδημαϊκής κοινωνίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την προσπάθεια ψηφιοποίησης του εγχειριδίου των Ψηφιακών Κυκλωμάτων του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΑΤΕΙ Σερρών. Αυτή επιχειρείται να πραγματοποιηθεί μέσω μιας νέας μορφής αρχείων, του προτύπου CDF από την εταιρεία Wolfram Research, την εταιρεία πίσω από το Mathematica. Αμφότερα παρουσιάζονται στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας, η οποία ουσιαστικά αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο του project ψηφιοποίησης του εγχειριδίου και έχει ως
σκοπό την καλύτερη κατανόηση των βημάτων πίσω από αυτό. Το πρότυπο που χρησιμοποιούμε είναι ένα καινούριο και ιδιαίτερα φιλόδοξο project της εταιρείας Wolfram Research, καθώς ευελπιστεί να εκτοπίσει το κυρίαρχο πρότυπο εγγράφων της αγοράς, το PDF της Adobe, εισάγοντας στοιχεία διαδραστικότητας. Φυσικά, το πρόγραμμα έχει ακόμα δρόμο να διανύσει ώστε να επιτύχει τους στόχους του, κάτι που αναλύουμε και επισημαίνουμε στο δεύτερο, και κύριο, κεφάλαιο της παρούσης, όπου θα παρουσιάσουμε τον κώδικα που χρησιμοποιήθηκε για τη ψηφιοποίηση επιλεγμένων ασκήσεων του εγχειριδίου με ενσωμάτωση διαδραστικών στοιχείων, καθώς και προβλήματα και προτάσεις για επίλυση αυτών αναφορικά με τα εργαλεία και τις δυνατότητες του προγράμματος. Στο τέλος της παρούσης θα παραθέσουμε τα συμπεράσματα και τις
προτάσεις μας για την περαιτέρω βελτιστοποίηση του προγράμματος, καθώς
και για την περαιτέρω βελτίωση της ψηφιακής έκδοσης του εγχειριδίου, μαζί
με μια αποτίμηση του ποσοστού ολοκλήρωσης του έργου.