Περίληψη:
Η τουριστική βιομηχανία αποτελεί, αν όχι τον σημαντικότερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας, σίγουρα όμως έναν από τους σημαντικότερους κλάδους αυτής. Με την πάροδο του χρόνου διαπιστώνεται πως ο τουρισμός ολοένα και απόκτα μεγαλύτερη σημασία από αυτήν των προηγούμενων χρόνων. Αν και η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, που ταλανίζει τόσο τη χώρα μας όσο και την Ευρώπη γενικότερα, πιθανολογούνταν πως θα καταστεί ανασταλτικός παράγοντας αφενός για την επιβίωση του τουρισμού και αφετέρου για την ανάπτυξη του, ωστόσο δεν παρατηρήθηκε κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, η δύναμη του Διαδικτύου και γενικότερα η τεχνολογική εξέλιξη έδωσε άλλη διάσταση στο εμπόριο του τουριστικού προϊόντος, καθώς το πρώτο αποτελεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια, ένα κανάλι ταχύτατης, ευέλικτης και άμεσης επικοινωνίας.
Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε τόσο με τον τουρισμό σαν παγκόσμια έννοια όσο και με την επίδραση του Διαδικτύου στην εξέλιξη αυτού, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Στο πρώτο κεφάλαιο θα αναλύσουμε τις διακρίσεις του τουρισμού και την κοινωνική και πολιτιστική σημασία αυτού. Επίσης, θα γνωρίσουμε τον Παγκόσμιο Τουρισμό, τους λόγους ανάπτυξής του, τη θετική και την αρνητική συμβολή του στην οικονομική ανάπτυξη και τις νέες τάσεις αυτού τον 21ο αιώνα.
Απώτερος στόχος της εργασίας αυτής είναι να γνωστοποιηθεί και να καταστεί σαφές το γεγονός ότι το Διαδίκτυο έχει συμβάλλει σημαντικά στην εξέλιξη του τουρισμού και έχει ανοίξει νέους δρόμους για την προώθηση του. Έτσι λοιπόν στο δεύτερο κεφάλαιο θα ασχοληθούμε απολειστικά με τον λεγόμενο ΄΄ηλεκτρονικό τουρισμό,e-tourism΄΄ που σαν έννοια προέκυψε από την τεχνολογική εξέλιξη, τη διάδοση του, τα θετικά και τα αρνητικά που επιφέρει.
Στο τρίτο κεφάλαιο θα γίνει λόγος για τις εφαρμογές του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο στο ελληνικό φάσμα όσο και στο παγκόσμιο. Επιπλέον, θα μιλήσουμε για τις προοπτικές αυτού.
Προχωρώντας στο τέταρτο κεφάλαιο και εν αφορμή της τεχνολογικής εξέλιξης και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, θα δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Το επιχειρηματικό σχέδιο αυτό έχει βάση τη δημιουργία μιας επιχείρησης εδραιωμένης στο Διαδίκτυο και αποτελεί ίσως μία ξεχωριστή, καινοτόμα και επίκαιρη λύση για τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο θα καταγράψουμε και θα αναλύσουμε τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα εργασία.