Στόχος της εργασίας αυτής είναι η παρουσίαση και κατανόηση της υπάρχουσας κατάστασης στην εκπαίδευση ενηλίκων στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση για να ενισχύσει τη Δια Βίου Μάθηση και την κινητικότητα εκπαιδευόμενων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει και χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα κοινοτικής δράσης στον τομέα της Δια βίου Μάθησης το οποίο αποσκοπεί στην ανάδειξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μια προηγμένη κοινωνία της γνώσης. Τα προγράμματα της Δια Βίου Μάθησης που εστιάζουν στην εκπαίδευση ενηλίκων είναι το πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης Leonardo da vinci και το πρόγραμμα μη επαγγελματικής κατάρτισης Grundving.Για τη συμμετοχή στα εν λόγο προγράμματα πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις τόσο οι εκπαιδευόμενοι, οι εκπαιδευτές όσο και οι χώροι όπου γίνεται η εκπαίδευση ενηλίκων. Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει κάποιος στα πλαίσια της κοινοτικής αυτής δράσης είναι πάρα πολλά. Ζητήματα τα οποία αφορούν την εκπαίδευση ενηλίκων ,την επαγγελματική κατάρτιση ενηλίκων ενισχύοντας την κινητικότητα στην Ε.Ε. θα απασχολήσουν την εργασία μας.
The objective of this paper is the presentation and understanding of the current situation in adult education in Greece and in Europe. The European Union(EU) to strengthen Lifelong Learning and mobility in the EU has established and funded a program of community action in the field of Lifelong Learning which aims at enhancing of the EU as an advanced knowledge society. The programs of Lifelong Learning that focus in adult education, is the program of professional training Leonardo Da Vinci and the program of not professional training Grundtvig. For the attending of these programs, the teachers and the trainees must both meet some certain conditions. The benefits that can be gained by this community action is so many. Matters related to adult education and vocational adult training enhancing mobility in the EU, are the matters which referred in our paper.