Ο Βαθμός Ικανοποίησης των Γονέων από τις παρεχόμενες Υπηρεσίες του Δημόσιου Νηπιαγωγείου στα πλαίσια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας: η περίπτωση της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καραβασίλης, Ιωάννης
dc.contributor.author Μπούρα, Στυλιανή Α.
dc.date.accessioned 2019-07-03T06:15:31Z
dc.date.available 2019-07-03T06:15:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4013
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια να αποτυπωθεί η ποιότητα υπηρεσιών της Ελληνικής Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα των ελληνικών πολυδύναμων Νηπιαγωγείων μέσω των στάσεων και αντιλήψεων των γονέων των νηπίων. Προσδιορίζεται η έννοια της «ποιότητας» στην εκπαίδευση, μία έννοια ιδεολογικά επιβαρυμένη, αφού συνδυάζεται με τις κοινωνικές, ιστορικές, ιδεολογικές, πολιτικές συγκυρίες και επιλογές και κυρίως με την αξιολόγηση. Η ύπαρξη επί σειρά ετών μονοθέσιων ή και διθέσιων Νηπιαγωγείων με το ανάλογο και ολιγάριθμο διδακτικό προσωπικό, δεν ευνοούσε έρευνες οι οποίες και σχετίζονταν με την Διοίκηση της Εκπαίδευσης, καθώς η σχέση μεταξύ Προϊσταμένης και υφισταμένης Νηπιαγωγού ήταν διαπροσωπική και κάθετη, μακριά από αυτήν των Σχολείων με Συλλόγους Διδασκόντων που αριθμούσαν σε δεκάδες το διδακτικό προσωπικό τους! Οι πρόσφατες και σύγχρονες εξελίξεις δημιούργησαν τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία που προέκυψαν από συγχωνεύσεις μικρών νηπιαγωγείων αλλά και την ανάγκη –για πρώτη φορά- ύπαρξης και τοποθέτησης Διευθύντριας για την Διοίκησή τους! Με τον τρόπο αυτό η Προσχολική Αγωγή εισήλθε ή και προσέγγισε τις Αρχές του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ και συγκεκριμένα της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Βασικές Αρχές της τελευταίας είναι η ικανοποίηση του πολίτη-πελάτη και η συνεχής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η πρόκληση ήταν πλέον ορατή και η αποτύπωση των στάσεων και αντιλήψεων των γονέων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας, όχι μόνο θα αποτύπωνε την πραγματική εικόνα των προσπαθειών, αλλά κυρίως θα εμφάνιζε τα «δυνατά» και «αδύνατα» σημεία, καθιστώντας υπεύθυνους το διδακτικό προσωπικό στην διατήρηση των πρώτων και ενίσχυση ή και απόρριψη των δεύτερων στην κατεύθυνση της συνεχούς βελτίωσης ως Δημόσιας Υπηρεσίας. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να ανιχνεύσει τις απόψεις των γονέων-κηδεμόνων σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία των πολυδύναμων Νηπιαγωγείων της Π.Ε. Λάρισας. Πέραν του θεωρητικού πλαισίου, η αποτύπωση των απόψεων επιτεύχθηκε μέσω της ποσοτικής έρευνας, δίνοντας στους γονείς-κηδεμόνες την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου που περιέχει κλειστού και ανοιχτού τύπου ερωτήσεις. Οι γονείς-κηδεμόνες των νηπίων συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο και στη συνέχεια έγινε ανάλυση των αποτελεσμάτων και καταγραφή των προτάσεων προκειμένου να οδηγηθούμε σε συμπεράσματα. Εν κατακλείδι, ως γενικό συμπέρασμα, αποτυπώθηκε η ικανοποίηση των άμεσα ενδιαφερομένων από τις παροχές του Σύγχρονου Δημόσιου Νηπιαγωγείου και το αίσθημα της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης κατά την διάρκεια φοίτησης των νηπίων. Οι γονείς-κηδεμόνες θεωρούν ότι παρέχονται στο παιδί τους τα κατάλληλα εφόδια, ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη ψυχοσωματική ανάπτυξη, αλλά και ταυτόχρονα ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο από την Διεύθυνση όσο και από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, ώστε να παρέχονται στο παιδί τους οι καλύτερες συνθήκες και το υψηλότερο επίπεδο εκμάθησης διδακτικών αντικειμένων, εμπλέκοντας όλους τους φορείς. Οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, δάσκαλοι, μαθητές, γονείς, κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμοί, ευρύτερη κοινωνία, Σύνταγμα και Νόμοι είναι εκείνοι που επηρεάζουν και καθορίζουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας και στην περίπτωση των Πολυδύναμων Νηπιαγωγείων. Μελετάται η περίπτωση των 4/θεσίων Νηπιαγωγείων ως νέου θεσμού και οι επιδράσεις τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης όσο και της ανταπόκρισης στο ευρύτερο πλαίσιο της κοινωνίας. Ορίζονται τα θετικά και τα αρνητικά σημεία του νέου θεσμού, καθώς και οι επιπτώσεις στην απορρόφηση των νηπίων στα πλαίσια της αυξητικής πληθυσμιακής ροής, αλλά και της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Ως άξονας αναφοράς επιλέχτηκε η σχολική μονάδα του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας στη λειτουργία της οποίας σημαντικό ρόλο παίζει η αλληλεπίδραση των σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων-ευρύτερης κοινωνίας. Το θεωρητικό πλαίσιο καθόρισε και τον προσανατολισμό της έρευνας που πραγματοποιήθηκε και αναμένεται να αποτελέσει βάση διερεύνησης των παραγόντων που επηρεάζουν την υιοθέτηση καλών πρακτικών για τη βελτίωση της λειτουργίας του Ελληνικού Δημόσιου Νηπιαγωγείου. el
dc.description.abstract This thesis attempts to illustrate the quality of the Greek Education and, particularly, of the Multipurpose Kindergartens through the attitudes and the perceptions of the young children’s parents. The concept of ‘quality’ in education is defined, a concept which is ideologically burdensome, since it is combined with the social, historical, ideological, political circumstances and choices and, primarily, with the evaluation. The long-lasting existence of One-teacher and Two-teacher Kindergartens with the proportionate and short-numbered teaching staff did not favor researches related to Educational Administration, as the relationship between the Head and the Kindergarten Teacher was interpersonal and vertical, in contrast with that in Schools, where Teacher Associations numbered dozens of teaching staff members! The recent and contemporary evolutions created the Multi-teacher Kindergartens that occurred after the merger of small kindergartens as well as the need – for the first time – of the existence and placement of a Head for their Administration. In that way, the Preschool Education approached or was familiarized with the Principles of the New Public Administration and, particularly, of the Total Quality Management (TQM). Basic Principles of the latter are the satisfaction of the citizen-client and the continuous enhancement of the services provided. The challenge was now visible and the illustration of the parent’s attitudes and perceptions towards the services provided by the 13th Kindergarten of Larissa would not only reflect the real image of our efforts, but would mainly indicate our strong and weak points, laying us as teaching staff responsible for the preservation of the former and the enhancement or dismissal of the latter in our direction towards our continuous improvement as a Civil Service. This research aims at detecting the parents’/guardians’ perceptions on matters related to the operation of Multipurpose Kindergartens in the Regional Unit of Larissa. Apart from the theoretical framework, the investigation of the perceptions was achieved through the quantitative research, providing the parents/guardians with the opportunity of answering a questionnaire consisting of open-ended and closed-ended questions. The young children’s parents/guardians answered the questionnaire and, then, the results were analyzed, and the suggestions were noted down in order to reach conclusions. Overall, the general conclusion reached was the satisfaction of those directly concerned about the provisions of the Modern Public Kindergarten, as well as the feeling of security and reliance during the young children’s attendance. The parents/guardians consider that their child is provided with everything needed for them to have a thorough psychosomatic development, and at the same time that both the Administration and the Teaching Staff put their best efforts so as for their child to be provided with the best conditions and the highest learning level of teaching subjects, with all the operating bodies being involved. Teachers, students, parents, governments, international organizations, the wider society, the Constitution, the Law, and generally anyone involved in the educational process are those influencing and defining the quality of the educational system. Particular reference is made to the Regional Unit of Larissa and the case of the Multipurpose Kindergartens. The case of the above Four-teacher Kindergartens as a new institution, of the effects on the field of education and of the reactions of the wider social framework is being studied. The positive and the negative points of the new institution, as well as the effects of the immersion of the young children in the context of the increasing population flow and also the two-year compulsory preschool education, are defined. The school unit of the 13th Kindergarten of Larissa, whose operation is strongly based on the interaction of the relationships among teachers, students, parents and the wider society, was chosen as a reference axis. The theoretical framework also defined the orientation of the research conducted and which is now expected to constitute an investigation basis of the factors affecting the adoption of proper practices for the enhancement of the operation of the Greek Public Kindergarten. en
dc.format.extent 158 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ el
dc.subject TEICM::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ el
dc.subject.ddc 658.562 el
dc.title Ο Βαθμός Ικανοποίησης των Γονέων από τις παρεχόμενες Υπηρεσίες του Δημόσιου Νηπιαγωγείου στα πλαίσια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας: η περίπτωση της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Σύγχρονο Δημόσιο Νηπιαγωγείο el
dc.subject.keyword Διοίκηση Ολικής Ποιότητας el
dc.subject.keyword Μαθητές el
dc.subject.keyword Γονείς el
dc.subject.keyword Υποδομές el
dc.subject.keyword Θεματικές Ενότητες el
dc.subject.keyword Modern Public Kindergarten el
dc.subject.keyword Total Quality Management el
dc.subject.keyword Students el
dc.subject.keyword Parents el
dc.subject.keyword Infrastructure el
dc.subject.keyword Modules el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές