Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την μελέτη, βελτίωση και κατασκευή δύο οδηγητικών καλίμπρων (ράουλα) υδραυλικού κουρμπαδόρου που χρησιμοποιείται για τον κάμψη σωληνώσεων στην αίθουσα του Μηχανουργικού Εργαστηρίου Ι. Το δοκίμια αυτά τοποθετούνται αντικριστά στην ανακλινόμενη πλάκα - βάση του κουρμπαδόρου. Λόγω του ότι τα εξαρτήματα αυτά αποτελούν τμήματα μιας διάταξης, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια τροποποίησης της γεωμετρίας τους. Έτσι προκύπτει ανάγκη βελτίωσης του υλικού με γνώμονα την αντοχή σε μεγαλύτερες καμπτικές δυνάμεις, καθώς η αστοχία εμφανίζεται στους άξονες των ράουλων λόγω κάμψης.
Έχοντας διαθέσιμα στο Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και Μηχανουργικής Τεχνολογίας τα απαραίτητα εφόδια, δηλαδή εργαλειομηχανές και κοπτικά εργαλεία, για τη διεξαγωγή κατεργασιών, επιλέχθηκε ως τρόπος ανακατασκευής των εξαρτημάτων, η μέθοδος της αφαίρεσης υλικού με χρήση εργαλειομηχανών τύπου κάθετης φραίζας, πλάνης και μετωπικού τόρνου. Ως υλικό επιλέχτηκε χάλυβας κατασκευών C60, λόγω των μηχανικών του ιδιοτήτων και της μεγαλύτερης αντοχής που έχει.
Η παρούσα Πτυχιακή Εργασία περιλαμβάνει τα παρακάτω κεφάλαια.
Στα κεφάλαια 3 και 4 θα αναφερθεί η ιστορία των εργαλειομηχανών, καθώς και οι βασικές τους έννοιες.
Στο κεφάλαιο 5 θα αναφερθούν κάποια βασικά στοιχεία των εργαλειομηχανών που χρησιμοποιήθηκαν για την περαίωση του κατασκευαστικού μέρους της Πτυχιακής Εργασίας.
Στο κεφάλαιο 6 γίνεται η σχεδίαση του εξαρτήματος μέσω προγράμματος 3D-CAD με λεπτομέρειες βημάτων σχεδίασης.
Στο κεφάλαιο 7 γίνεται η ανάλυση του εξαρτήματος με την μέθοδο πεπερασμένων στοιχείων FEM.
Τέλος στο κεφάλαιο 8 γίνεται εκτενής αναφορά στην κατασκευή του εξαρτήματος με την βοήθεια των παραπάνω εργαλειομηχανών.