Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία μελετήθηκαν οι απόψεις των καταναλωτών σχετικά με την ιχνηλασιμότητα νωπών κρεάτων αλλά και με τα συστήματα ιχνηλασιμότητας τα οποία εφαρμόζονται. Σκοπός της εργασίας είναι η αποσαφήνιση εννοιών σχετικά με την ιχνηλασιμότητα νωπών κρεάτων, τα συστήματα ιχνηλασιμότητας νωπών κρεάτων και γενικότερα με την εφοδιαστική τους αλυσίδα αλλά και η άντληση ορθών και αξιόπιστων αποτελεσμάτων από την πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων έγινε διεξαγωγή πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας. Κατά την πρωτογενή έρευνα, έγινε διανομή ερωτηματολογίων σε 25 καταναλωτές του Λαγκαδά Θεσσαλονίκης τα οποία στη συνέχεια αναλύθηκαν, καταλήγοντας σε συμπεράσματα. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως οι καταναλωτές δεν έχουν γνώσεις πάνω στην ιχνηλασιμότητα αλλά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον ως προς αυτή και είναι διατεθειμένοι να ενημερωθούν και να εντάξουν στην καθημερινότητα τους νωπά κρέατα στα οποία εφαρμόζεται ιχνηλασιμότητα. Το γεγονός αυτό μας δείχνει έλλειψη ενημέρωσης από τους αρμόδιους φορείς. Παρ’ όλα αυτά, από την έρευνα φάνηκε πως οι καταναλωτές έχουν μία θετική προδιάθεση ως προς τα νωπά κρέατα στα οποία εφαρμόζονται συστήματα ιχνηλασιμότητας. Επιπλέον, σύμφωνα με ένα μικρό δείγμα εμπόρων-κρεοπωλών συμπεραίνουμε ότι τα βασικά στοιχεία ιχνηλασιμότητας τηρούνται στην αγορά των νωπών κρεάτων με την παρατήρηση ότι αν και υπάρχει δυνατότητα για πιο εξελιγμένα συστήματα η αγορά δεν μπορεί να τα υποστηρίξει λόγω κόστους και διότι οι καταναλωτές στους οποίους απευθύνονται δεν έχουν λάβει την κατάλληλη ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς.