Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη των Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην πόλη της Κατερίνης. Μελέτες με το συγκεκριμένο περιεχόμενο συνήθως απασχολούν τα μεγάλα αστικά κέντρα, ωστόσο το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται και σε μικρές σχετικά επαρχιακές πόλεις της χώρας. Ειδικά ο βαθμός του προβλήματος που προκύπτει σε σχέση με τον μικρό τους πληθυσμό αποτελεί άξιος σημασίας και έγκαιρης εφαρμογής των προτεινόμενων λύσεων ΣΒΑΚ. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση των προβλημάτων τόσο των ιδιοκτητών καταστημάτων στο κέντρο της πόλης όσο και των πολιτών που ζουν σε αυτό, σε σχέση με τις δραστηριότητες των αστικών εμπορευματικών μεταφορών και κατά το πόσο αυτές επηρεάζουν την βιώσιμη αστική κινητικότητα της πόλης. Η Μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την συγγραφή αυτής της εργασίας στηρίχθηκε στη μελέτη και έρευνα της αντίστοιχης επιστημονικής βιβλιογραφίας στην οποία περιλαμβάνονται δημοσιευμένα άρθρα και επιστημονικές εργασίες. Επίσης επιλέχθηκαν και αξιοποιήθηκαν πηγές από ηλεκτρονικές διευθύνσεις που είναι σχετικές με το αντικείμενο. Στην συνέχεια έγινε πρωτογενής έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου σε επιχειρηματίες και υπαλλήλους καταστημάτων αναλύοντας τις απαραίτητες πληροφορίες και καταγράφοντας τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αστικό κέντρο της πόλης από την δραστηριότητα των εμπορικών μεταφορών. Επίσης παρουσιάσθηκαν παραδείγματα άλλων χωρών και προτάθηκαν λύσεις με στόχο την βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών. Τα αποτελέσματα της εργασίας μπορούν να αξιοποιηθούν σε τοπικό επίπεδο από δημόσιους φορείς, επιχειρήσεις του κλάδου, προμηθευτές προϊόντων αλλά και για την ανάπτυξη πολιτικών που συμβάλλουν στην Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα των πολιτών.
The subject of this paper is the study of City Logistics and Sustainable Urban Mobility in the city of Katerini. Studies with this content are usually occupied by large urban centers, but this phenomenon also occurs in relatively small provincial cities in the country. In particular, the extent of the problem that arises in relation to their small population is a worthwhile and timely implementation of the proposed SUMP solutions. The main objective of this work is to approach the problems of both the city center owners and the citizens living in it in relation to the activities of urban freight transport and how these affect the sustainable urban mobility of the city. The methodology followed for writing this work was based on the study and research of the corresponding scientific literature including published articles and scientific papers. Also, sources from e-addresses relevant to the subject were selected and exploited. Subsequently, a survey was carried out using a questionnaire for entrepreneurs and employees analyzing the necessary information and recording the most important problems facing the urban center of the city by the means of commercial transportation. Examples of other countries were also presented and solutions were proposed to improve the efficiency and effectiveness of Urban Freight Transport. The results of the work can be exploited locally by public bodies, companies in the sector, suppliers of products, but also for the development of policies that contribute to the Sustainable Urban Mobility of Citizens.