Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονείται στα πλαίσια ολοκλήρωσης των σπουδών μου «Διοίκηση Συστημάτων Εφοδιασμού (Logistics)» του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας – Παράρτημα Κατερίνης με κύριο αντικείμενο τον «Σχεδιασμό και Μελέτη Εφαρμογής ISO 9001:2008 σε οργανισμό/βιομηχανία». Κύριος στόχος είναι να διαπιστωθεί ο βαθμός υιοθέτησης του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας και των Εργαλείων Ποιότητας από μία εταιρεία Αλυσίδας Εφοδιασμού η οποία είναι ήδη πιστοποιημένη με το πρότυπο ISO 9001:2008 και συγκεκριμένα της εταιρείας “GreenAgro”. Παράλληλα να γίνει εντοπισμός αδύνατων σημείων στις λειτουργίες και διαδικασίες της επιχείρησης και να προταθούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές. Για την άντληση των πληροφοριών και την εξαγωγή συμπερασμάτων διανεμήθηκαν δύο ερωτηματολόγια για τους υπαλλήλους της εταιρείας και τους πελάτες τους αντίστοιχα. Στην αρχή της εργασίας γίνεται εισαγωγή σε σημαντικές έννοιες όπως η Ποιότητα, η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας καθώς και τα Πρότυπα. Στη συνέχεια, αναφέρεται η έννοια του προτύπου και οι αντίστοιχες απαιτήσεις. Περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία πιστοποίησης επιχειρήσεων και παρατίθενται τα οφέλη που αποκομίζουν από αυτή. Στα τελευταία κεφάλαια της εργασίας γίνεται λεπτομερής αναφορά στην εταιρεία και παρουσιάζεται η επεξεργασία δεδομένων, η ανάλυση αποτελεσμάτων καθώς και η εξαγωγή συμπερασμάτων και προτάσεων βελτίωσης. Κλείνοντας μετά από ενδελεχή έρευνα που διεξήχθη, προέκυψε ότι απαιτείται ουσιαστικά η πλήρης δέσμευση, συμμετοχή και αφοσίωση του παράγοντα ο οποίος επηρεάζει αποφασιστικά όλες τις Διαδικασίες σε μια επιχείρηση, του Ανθρώπινου Παράγοντα.
This dissertation is being completed within the framework of my studies "Supply Chain Management (Logistics)" of the Technological Educational Institute of Central Macedonia - Branch of Katerini with the main object of "Design and Implementation Study of ISO 9001:2008 in enterprise/industry". The main objective is to determine the degree of adoption of Quality Management System and Quality Tools by a Supply Chain Company, which is already certified under ISO 9001: 2008, namely GreenAgro. At the same time, identify weak points in the operations and processes of the company and propose solutions and best practices. Two questionnaires for company employees and their customers were distributed in order to extract the information and draw conclusions. At the beginning of the work we introduce important concepts such as Quality, Total Quality Management as well as Standards. Afterwards, the concept of the standard and its corresponding requirements are referred. The company's certification process is described in detail and the benefits from it are presented. The last chapters of the dissertation provide a detailed report to the company and present the data processing, the analysis of results as well as the drawing of conclusions and suggestions for improvement. In conclusion, following a thorough research, it has become clear that the full commitment, participation and dedication of the factor that decisively influences all processes in an enterprise, the Human Factor, is essential.