Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η κατανόηση των επιρροών που επιφέρουν τα Πρότυπα ISO 9001:2015 και ISO 22000:2005 στις σύγχρονες επιχειρήσεις και η εκτίμηση της χρήσης των Προτύπων που γίνεται από τις επιχειρήσεις αυτές. Τα Πρότυπα ISO ποικίλουν ανάλογα με τον τομέα που ασχολούμαστε, μέσα από τη χρήση τους τα πρότυπα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στις επιχειρήσεις, αλλά και στην κοινωνία. Μέσα από την παρούσα εργασία προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τους λόγους που οδήγησαν τις επιχειρήσεις στην εφαρμογή ενός Προτύπου αλλά και στη μη εφαρμογή. Ακόμα, αναλύθηκαν οι λόγοι επιλογής ενός προμηθευτή, η αξιολόγηση που κάνουν οι πελάτες στον προμηθευτή τους αλλά, και η εκτίμηση των απαιτήσεών τους. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η βιβλιογραφική επισκόπηση της εργασίας, όπου αναλύονται όλα τα Πρότυπα που αφορούν τις απαιτήσεις. Στο ακόλουθο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η μεθοδολογία, όπου δίνεται το δείγμα της εργασίας και το ερευνητικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε. Στο τρίτο κεφάλαιο, βλέπουμε τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις των ερωτώμενων και στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η συζήτηση αποτελεσμάτων που προέκυψε από τα αποτελέσματα. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα κύρια αποτελέσματα που προέκυψαν, οι περιορισμοί και οι προτάσεις μελλοντικής έρευνας. Μέσα από την παρούσα εργασία, παρατηρούμε ότι το μεγαλύτερο μέρος δεν προτιμά την πιστοποίηση σύμφωνα με κάποιο Πρότυπο για λόγους κυρίως οικονομικούς αλλά και λόγους γραφειοκρατικούς. Ακόμα, είδαμε ότι οι περισσότεροι είναι ευχαριστημένοι με τον προμηθευτή τους και έχουν κύριο στόχο την ποιότητα. Κύριοι περιορισμοί της εργασίας, ήταν το μικρό δείγμα, το περιορισμένο εύρος και ο διαφορετικός κλάδος επιχειρήσεων.
The purpose of this paper is to understand the impact of the Standards ISO 9001: 2015 and ISO 22000: 2005 on modern businesses and to assess the use of Standards performed by these companies. ISO Standards vary depending on the sector that we are dealing with, through their use the Standards bring positive results to both businesses and society. Through this paper, we have tried to understand the reasons that led businesses to put a Standard into effect but also not to do so. Furthermore, the reasons for choosing a supplier, the valuation made by customers to their supplier and the estimation of their requirements were analyzed. In the first chapter is being presented the bibliographic overview of the paper, where all the Standards that concerning the requirements are being analyzed. The next chapter presents the methodology, the sample of the paper and also the research material that were used. In the third chapter, we see the results obtained from the questionnaire answers and in the fourth chapter, the discussion of the results obtained from the results is presented. The last chapter presents the main results that have been generated, the constraints and the proposals for future research. Through the present paper, we note that most of them do not prefer certification according to a Standard for reasons of economic as well as bureaucratic reasons. Still, we have seen that most are pleased with their supplier and set as the main goal the quality. The main limitations of the research were the small sample, the limited range and the different business sector.