Περίληψη:
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται η ανελαστική συμπεριφορά ενός φορέα οπλισμένου σκυροδέματος. Μέσω των ανελαστικών αναλύσεων μελετάται η συμπεριφορά ενός πλαισίου το οποίο αποτελείται από δύο ανοίγματα, προσδιορίζονται οι θέσεις εμφάνισης των πλαστικών αρθρώσεων και ελέγχεται η ικανοτική συμπεριφορά της κατασκευής. Ορισμένα από τα δεδομένα του φορέα που εξετάζεται προήλθαν από εργασία που εκπονήθηκε στα πλαίσια του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος ΙΙ (2014) και τις σχετικές αναλύσεις στο πρόγραμμα Statik 3. Κατά τηδιαδικασία των επιλύσεων χρησιμοποιούνται οι εκπαιδευτικές εκδόσεις των προγραμμάτων SAP 2000 και Seismostruct v 7.06. Αρχικά πραγματοποιείται η στατική ανάλυση της κατασκευής στα προγράμματα SAP 2000 και Seismostruct v 7.06 και γίνεται σύγκριση μεταξύ των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων αυτών, αλλά και των αποτελεσμάτων που έδωσε η ανάλυση για τη στατική επίλυση στο Statik 3, με σκοπό την επαλήθευση των αποτελεσμάτων των αναλύσεων. Στη συνέχεια εξετάζεται η ανελαστική συμπεριφορά της κατασκευής μέσω των ανελαστικών στατικών αναλύσεων με την μέθοδο pushover, με σκοπό κυρίως την εκτίμηση της ανελαστικής συμπεριφοράς της κατασκευής με παράλληλη ικανοποίηση του ικανοτικού σχεδιασμού και προσδιορίζονται οι θέσεις εμφάνισης των πλαστικών αρθρώσεων. Στα πλαίσια των αναλύσεων με pushover, υπολογίζονται οι ροπές αντοχής των δομικών στοιχείων, πραγματοποιείται ο ικανοτικός έλεγχος, επαναδιαστασιολογείται ο φορέας, ελέγχεται η απαίτηση χρησιμοποίησης της προτεινόμενης από τον ΕΑΚ 2000 τιμής του ικανοτικού συντελεστή γRd και γίνονται κάποιες συγκρίσεις μεταξύ των αποτελεσμάτων.Ακολουθούν ορισμένες αναλύσεις με χρονοϊστορίες. Γίνονται δύο ιδιομορφικές αναλύσεις για τον αρχικό και τον νέο οπλισμό του φορέα, με σκοπό τον προσδιορισμό της ιδιοπεριόδου της κατασκευής. Έπειτα πραγματοποιούνται κάποιες δυναμικές ανελαστικές αναλύσεις για δέκα συνολικά σεισμούς μέσω των αντίστοιχων επιταχυνσιογραφημμάτων και υπολογίζεται η φασματική τους επιτάχυνση. Ακόμη γίνονται συγκρίσεις μεταξύ του αρχικού και του νέου οπλισμού του φορέα, αλλά και των συντελεστών εδαφικής επιτάχυνσης PGA (σε m/sec2) που χρησιμοποιήθηκαν. Τα αποτελέσματα των επιλύσεων παρουσιάζονται με τη μορφή διαγραμμάτων με τις τιμές των εντατικών μεγεθών, ροπής-στροφής (Μ-θ), θέσεων εμφάνισης πλαστικών αρθρώσεων, καθώς επίσης και Τέμνουσας Βάσης V (σε ΚΝ)-Μετακίνησης u (σε m) για τις δυναμικές ανελαστικές αναλύσεις.
Τέλος εξάγονται τα συμπεράσματα των αναλύσεων που πραγματοποιούνται, με κύριο στόχο την εκτίμηση της ανελαστικής συμπεριφοράς της κατασκευής και την επίτευξη του ικανοτικού σχεδιασμού. Επισημαίνονται οι θέσεις εμφάνισης των πλαστικών αρθρώσεων και τονίζεται σε κάθε περίπτωση η επίτευξη ή μη του ικανοτικού σχεδιασμού για κάθε όπλιση του φορέα και κάθε φορτιστική κατάσταση.