Οι ασύγχρονοι τριφασικοί κινητήρες βραχυκυκλωμένου δρομέα είναι παρά πολύ σημαντικοί για τις βιομηχανίες. Λόγω της απλότητας κατασκευής, του χαμηλού κόστους και της μικρής συντήρησης χρησιμοποιούνται σε πλήθος βιομηχανικών εφαρμογών. Το μειονέκτημα τους είναι η πτώση τάσης που προκαλούν στο δίκτυο της ΔΕΗ. Στην πτυχιακή εργασία που πραγματοποιήσαμε, κάναμε μια γενική εισαγωγή στις ηλεκτρικές μηχανές, στην λειτουργία τους καθώς και στις ομοιότητες και διαφορές που έχουν μεταξύ τους. Δώσαμε μεγαλύτερη σημασία στους κινητήρες και ειδικότερα στον ασύγχρονο τριφασικό κινητήρα βραχυκυκλωμένου δρομέα και αναπτύξαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται. Από τα μειονεκτήματα του παραπάνω κινητήρα μας δημιουργήθηκε η απορία για τον τρόπο μείωσης του ρεύματος εκκίνησης. Για τον λόγο αυτό πραγματοποιήσαμε την ανάλυση των κυκλωμάτων εκκίνησης που συναντάμε στην καθημερινότητα μας, καθώς και τα εξαρτήματα τα οποία χρησιμοποιούμε. Η καλύτερη μέθοδος εκκίνησης είναι με την χρήση soft starter. Υπάρχουν όμως αρκετές διαφορές στα soft starter ανάλογα με τα ηλεκτρονικά ισχύος που χρησιμοποιεί ο κάθε κατασκευαστής. Μετά από μια γρήγορη μάτια στα ηλεκτρονικά ισχύος και τους τύπους τον ομαλών εκκινητών πραγματοποιήσαμε την συνδεσμολογία της εκκίνησης τριφασικού κινητήρα με την χρήση ενός ομαλού εκκινητή της Schneider Electric.
Asynchronous three-phase engines of shorted cursors are very important for the industries. Due to the construction simplicity, the low cost and the low maintenance are used in a great quantity of industrial applications Their only drawback is the drifts abatement caused at D.E.H In the following dissertation we carried out, a general introduction in electrical engines is presented and also their function, similarities and differences between them. We paid a great attention to the engines and specifically to the asynchronous threeface engine of shorted cursors and we deployed the parts that it consists of. From the drawback of the latter engine we were curious about the way the power starter is diminished. That for we carried out the analyses of starting circuits that we meet in our everyday life, as well as the paraphernalia that we use. The best method of starting is with the use of the soft starter. There should be mentioned that there are great differences in soft starters depending on the power electronics that each manufacturer uses. After a thorough attention on the power electronics and the types of smooth starters we carried out the starting assembly of the three-face engine with the use of a smooth starter of Scheneider Electric.