Βασικός στόχος αυτής της εργασίας είναι να μελετηθούν τα τροχαία ατυχήματα με τραυματισμό στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με τη χρήση περιγραφικής στατιστικής και μοντελοποίησης. Έτσι, με τη χρήση των στατιστικών δεδομένων, περιοδικών και καθημερινών, που χορηγήθηκαν από το Ά Τμήμα Τροχαίας Θεσσαλονίκης, των τροχαίων ατυχημάτων που περιλαμβάνουν τραυματισμό και έλαβαν χώρα εντός του τομέα εδαφικής αρμοδιότητας του Α' Τμήματος Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Τα παραπάνω δεδομένα θα καλύψουν την χρονική περίοδο Ιουλίου 2012 έως Ιούνιο 2017.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας θα ασχοληθούμε με το θεωρητικό πλαίσιο του θέματος, ενώ στο δεύτερο μέρος ακολουθεί η στατιστική ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων με στόχο την εξαγωγή αποτελεσμάτων και λήψη συμπερασμάτων αναφορικά με τους παράγοντες που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα στην συγκεκριμένη περιοχή. Συγκεκριμένα, αρχικά γίνεται μια αναφορά στο εισαγωγικό πλαίσιο και τις βασικές έννοιες γύρω από τις οποίες θα ασχοληθεί η παρούσα εργασία. Έπειτα, ακολουθεί μια πιο αναλυτική παράθεση κάποιων βασικών ορισμών και παραμέτρων, όπως ο Κ.Ο.Κ. και τα είδη των οχημάτων.
The main aim of this study is to analyze the traffic accidents with injury in the region of Thessaloniki, using descriptive statistics and modeling. Thus, using statistical data, daily and periodic, for traffic accidents involving injuries, given from the 1st Traffic Police Department, and occurred within the area of territorial jurisdiction of the 1st Traffic Police Department of Thessaloniki. The above data will cover the specific period of the years Jule 2012 untill June 2017.
In the first part of the thesis we will deal with the theoretical framework of the subject, while in the second part takes place the statistical analysis and processing of data aiming at the extraction of results and conclusions regarding the factors that lead to traffic accidents in this specific area. More specifically, in the first chapter a reference is made to the introductory framework and the basic concepts around which the present study will be dealt with. Next, there is a more detailed quote of the basic definitions and parameters analyzed during the study, such as the Highway Code and types of vehicles.