Η συμπεριφορά των καταναλωτών των σύγχρονων κοινωνιών παρουσιάζει μεγάλη πολυπλοκότητα, γεγονός που καθιστά δύσκολη την ανάλυση της. Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης των προτιμήσεων των Ελλήνων πολιτών για τα ελληνικά προϊόντα. Τα κύρια συμπεράσματα από την έρευνα μας είναι ότι η αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών φαίνεται να αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα στην τελική καταναλωτική επιλογή, ενώ η πίστη στη μάρκα τείνει να γίνει όλο και πιο ασταθής παράγοντας προσδιορισμού της τελικής αγοραστικής απόφασης. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πιο πάνω αντιλήψεις και συμπεριφορές εκδηλώνονται από τους περισσότερους καταναλωτές που έλαβαν μέρος στην πρωτογενή έρευνα ανεξαρτήτως εισοδηματικής κλίμακας. Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει η θετική στάση των ερωτηθέντων καταναλωτών αναφορικά με την επιλογή ελληνικών προϊόντων. Τέλος, από τους καταναλωτές που δηλώνουν ότι δεν κάνουν αγορές από supermarket κανένας δεν απέρριψε την επιλογή ελληνικών προϊόντων σε περίπτωση που έκανε αγορές.
The behavior of consumers in modern societies is very complicated, which makes it difficult to analyze it. This diploma thesis is an attempt to examine the preferences of Greek citizens for Greek products. The main findings from our research are that the value of products and services seems to be the most important factor in final consumer choice, while brand loyalty and the market of conventional products tend to become increasingly unstable factors in determining the final purchasing power decision. It is noteworthy that the above perceptions and attitudes are manifested by most consumers who took part in primary research regardless of the income category. Also interesting is the positive attitude of the consumers surveyed regarding the selection of Greek products that took place. In conclusion, consumers who declare that they do not shop by supermarket did not deny the choice of Greek products in case they were shopping.