Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σκοπό να παρουσιάσει την χρήση του κιβωτίου ταχυτήτων και την εξέλιξη του στον χρόνο σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες αλλά και τα προβλήματα από έλλειψη λίπανσης. Αποτελείται από πέντε κεφάλαια που στο πρώτο είναι η περίληψη. Στο πρώτο κεφάλαιο υπάρχει η περίληψη στην οποία θα αναφερθούν και τα πέντε κεφάλαια έτσι ο αναγνώστης θα πάρει μια γεύση στο τι πρόκειται να διαβάσει σε αυτήν την εργασία. Στο δεύτερο κεφάλαιο που είναι η εισαγωγή, διακρίνονται τα συνδεόμενα εξαρτήματα δηλαδή το σύστημα μετάδοσης κίνησης το οποίο αποτελείται από τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, από εκεί στο διαφορικό και από εκεί στους τροχούς. Επίσης γίνεται μια μικρή αναφορά στις σχέσεις μετάδοσης και πως δημιουργούν τους πολλαπλασιασμούς και υποπολλαπλασιασμούς. Στο τρίτο κεφάλαιο που είναι και η στάθμη γνώσεων υπάρχει εκτενείς αναφορά και επεξήγηση στο τι είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, τι στοιχεία περιέχει, την δυσλειτουργία ενός κιβώτιου ταχυτήτων, την ταξινόμηση αυτών και μια πλήρη αναφορά από το πρώτο πετυχημένο κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι και τα σημερινά. Επίσης αναφέρονται κιβώτια ταχυτήτων και στα μεγάλα επιβατικά αλλά και στις μοτοσικλέτες. Στο τέταρτο κεφάλαιο υπάρχουν πολλές φωτογραφίες από την αποσυναρμολόγηση και την συναρμολόγηση ενός κιβώτιου ταχυτήτων της Fiat stilo το οποίο είναι 7τάχυτο όπως επίσης γίνεται μελέτη και υπολογισμός των δεδομένων που αντλείται από αυτό. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο αφού έχουν αντληθεί όλες οι πληροφορίες πάνω στα κιβώτια ταχυτήτων, βγάζουμε συμπεράσματα. Επίσης υπάρχει όλοι η βιβλιογραφία από όπου και πάρθηκαν πολλές πληροφορίες όπως και ιστοσελίδες οι οποίες βοήθησαν αρκετά.