Περίληψη:
Αντικείμενο αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες της ηλεκτρονικής τραπεζικής από τις τράπεζες και να καταδείξει το ποσοστό της αποδοχής των εμπορικών συναλλαγών μέσω των ηλεκτρονικών δικτύων από τους χρήστες τόσο στους ιδιώτες όσο και στις επιχειρήσεις.
Η εργασία αυτή αποτελείται από δύο μέρη. Το θεωρητικό και το ερευνητικό μέρος. Το πρώτο μέρος αποτελείται από τρείς ενότητες. Η πρώτη ενότητα εστιάζει στην ηλεκτρονική τραπεζική και στις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει. Για τον σκοπό αυτό αναλύονται οι νέες μορφές ηλεκτρονικής τραπεζικής, δηλαδή το ΑΤΜ, το phone banking, το internet banking και το mobile banking. Η δεύτερη ενότητα εξετάζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στα οφέλη που προσφέρει η ηλεκτρονική τραπεζική τόσο στους ιδιώτες όσο και στους επιχειρηματίες, αλλά εξετάζει και τα μειονεκτήματα αυτής της πρακτικής, που οδηγούν τους καταναλωτές στη μη χρήση της. Ταυτόχρονα αναφέρεται και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ηλεκτρονικής τραπεζικής από την πλευρά του τραπεζικού οργανισμού, που στοχεύει στη βελτίωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και εξ αυτού στην αύξηση των πελατών-χρηστών. Στην τρίτη ενότητα αναλύονται τα συστήματα ηλεκτρονικών τραπεζικών στις ελληνικές τράπεζες και συγκεκριμένα οι προσφερόμενες υπηρεσίες μέσω αυτών των συστημάτων των εξής τραπεζών: Τράπεζα Πειραιώς, Εθνική Τράπεζα Ελλάδας, Eurobank και Alpha Bank. Στην επόμενη ενότητα γίνεται αναφορά σε ένα σημαντικό τομέα, που αφορά στην σημερινή οικονομία της χώρας μας, στην ηλεκτρονική τραπεζική και τα capital controls, καθώς και στην αλλαγή της συμπεριφοράς των χρηστών που αυτά επέφεραν.
Το δεύτερο μέρος αναφέρεται αρχικά στη μεθοδολογία της έρευνας, και ειδικότερα στο σκοπό της καθώς και στα τεχνικά χαρακτηριστικά της μεθοδολογίας της και στη συνέχεια αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε, με τη χρήση του προγράμματος Excel, βάση ενός ερωτηματολογίου 28 ερωτήσεων, το οποίο καλύπτει τα προς διερεύνηση πεδία και αφορά στο κοινό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν την αντίληψη, τους φόβους, τις προσδοκίες των χρηστών αλλά και των τραπεζών από το σύστημα ηλεκτρονικής τραπεζικής και δείχνουν σε ποιο βαθμό το ηλεκτρονικό τραπεζικό σύστημα έχει εισχωρήσει στη ζωή των Ελλήνων.