Περίληψη:
Στην πτυχιακή, μελετάται ένα σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρουσιάζεται ο τρόπος μετατροπής ηλεκτρικής ενέργειας που προκύπτει από το πάτημα του φρένου (μέσο ενός συστήματος) και η διοχέτευση της στις μπαταρίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με σκοπό την άμεση επαναφόρτισή τους.
Καθώς οι ενεργειακές μας ανάγκες αυξάνονται, και οι ρύποι που παράγουμε επιβαρύνουν το περιβάλλον μας ολοένα και περισσότερο σε παγκόσμια κλίμακα, αντίστοιχα αυξάνονται και οι ανάγκες για πιο καθαρές και «πράσινες» πηγές ενέργειας. Έτσι λοιπόν οι βαριές αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις και εφεύραν τα γνωστά πλέον σε όλους μας «ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Θέλοντας λοιπόν να αναλύσουμε περαιτέρω το συγκεκριμένο σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας που αναφέραμε αρχικά, η μελέτη της πτυχιακής αυτής θα αποτελείται από τα εξής μέρη:
1. Την αναφορά στην εξέλιξη και τελειοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, περιγράφοντας την ακριβή τεχνολογία τους καθώς και τα πλεονεκτήματα- μειονεκτήματα που παρουσιάζουν.
2. Την ανάλυση της δομής των σύγχρονων γεννητριών.
3. Την παρουσίαση και ανάλυση των Ηλεκτρονικών Ισχύος.
4. Την παρουσίαση και ανάλυση των συσσωρευτών η αλλιώς τις γνωστές σε όλους μας μπαταρίες.
Τέλος θα μελετήσουμε και θα εξηγήσουμε την προσομοίωση του ηλεκτρικού κυκλώματος που μας ενδιαφέρει (το οποίο αποτελείται από μια τριφασική γεννήτρια, έναν ανορθωτή και μια μπαταρία) και διάφορες χαρακτηριστικές καμπύλες και διαγράμματα που προκύπτουν από αυτό.